سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/رییس شورای ملی نخود کشور:

خواستار صفر شدن عوارض مربوط به صادرات نخود شد

رییس شورای ملی نخود کشورگفت: متوسط سالانه تولید حبوبات در کشور 620 هزار و 300 تن است که از این رقم 265 هزار و 660 تن آن را نخود تشکیل می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مرادی با بیان اینکه 63 درصد از سطح زیر کشت حبوبات کشور به نخود اختصاص دارد، میزان تولید متوسط آن را 43 درصد حبوبات کشور عنوان کرد.

رییس شورای ملی نخود کشور در ادامه سطح زیر کشت نخود کشور را 556 هزار و 790 هکتار دانست.

مرادی با بیان اینکه استان کرمانشاه در سال 91 با تولید 98 هزار و 577 کیلوگرم در فهرست استان های برتر تولید کننده نخود بوده است گفت: آمارها نشان می دهد که در سال 81 میزان سطح زیر کشت نخود در استان کرمانشاه حدود 751 هزار هکتار بوده که این رقم پس از حدود 10 سال به جای اینکه افزایش پیدا کند، کاهش هم پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سطح زیر کشت نخود کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن کاهش 200 هزار هکتاری داشته است، عنوان کرد: در صورت ادامه این روند در آینده شاید حتی در فهرست وارد کنندگان نخود به کشور قرار گیریم.

رییس شورای ملی نخود کشور درادامه به ارائه راهکارهایی در خصوص افزایش سطح زیر کشت نخود و در نهایت افزایش میزان تولیدات این محصول مهم پرداخت و نبود ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت را یکی از عمده مشکلات پیش روی زراعت نخود دانست./س



برچسب ها: کرمانشاه ، نخود ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.