سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی:

برخي مدعيان حزبي حاضر به اعلام رد مواضع فتنه‌گری نيستند/ از سوراخ فتنه نبايد دو بار گزيده شويم

دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: تا زماني كه سران فتنه همچنان بر آتش تنور فتنه‌گري مي‌دمند و رأي ملت را به رسميت نمي‌شناسند، و برخي مدعيان حزبي نيز حاضر به اعلام رد مواضع آنها نيستند، ملت و احزاب پايبند به نظام اسلامي در مقابل آنها خواهند بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: نشست وزارت كشور فرصتي براي ارزيابي نقش احزاب در جمهوري اسلامي و نقش آنها در پيشرفت كشور و صيانت از جمهوريت نظام بود.
 
وي با اشاره به سند منشور وفاق احزاب گفت: سند منشور وفاق احزاب توسط احزاب مشهور كشور به تصويب رسيد. طبق اين سند قرار بود احزاب حافظ امنيت ملي و حقوق اساسي ملت باشند. قرار بود احزاب التزام به قانون اساسي داشته باشند و از دخالت خارجي‌ها در رقابت‌هاي سياسي پرهيز نمايند. اما متأسفانه در انتخابات 88 برخي از احزاب با خروج از ممشاي «سند منشور وفاق» پاي بيگانگان را به رقابت‌هاي داخلي باز كردند و با فتنه‌گري جمهوريت و اسلاميت نظام را هدف قرار دادند.
 
حبیبی ادامه داد: احزابي كه قبل از تصويب منشور خانه احزاب عده‌اي از نمايندگان را به تحصن، اعتصاب و استعفا كشانده‌اند و در فتنه 88 در اين آتش‌افروزي نقش مهمي را بازي كردند و بر روي آرمانها و اهداف امام و انقلاب، در روزهاي قدس، 16 آذر، 13 آبان و روز عاشوراي 88 خنجر كشيدند بايد پاسخگوي افعال براندازانه خود باشند.
 
وي با بيان اينكه هنوز نبرد نرم ملت با آمريكا پايان نيافته است، بیان داشت: تا زماني كه سران فتنه همچنان بر آتش تنور فتنه‌گري مي‌دمند و رأي ملت را به رسميت نمي‌شناسند، و برخي مدعيان حزبي نيز حاضر به اعلام رد مواضع آنها نيستند، ملت و احزاب پايبند به نظام اسلامي در مقابل آنها خواهند بود.
 
وي با اظهار تأسف از برخي گزينش‌هاي اجرايي و دانشگاهي در دولت يازدهم گفت: برخي با خوشبيني به احزاب منجمله، اعضاي آنها را به مسئوليت‌هاي كليدي گماردند ما هشدار مي‌دهيم از سوراخ فتنه نبايد دو بار گزيده شويم. اگر فتنه‌گران به ميدان برگردند ملت در تجديد حمايت 9 دي ترديد نمي‌كند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالروز قيام تاريخي 19 دي خاطر نشان کرد: قيام تاريخي 19 دي در سال 56 كه مبداء نهضت اسلامي قرار گرفت در امتداد قيام 15 خرداد سال 42 بود. مردم مبارز و متدين قم به خيابانها آمدند تا اهانتي كه به مرجع تقليد‌شان شده بود پاسخ دهند. رژيم شاه مردم را به خاك و خون كشيد. در چهلمين روز بزرگداشت شهداي قم، تبريز قيام كرد و در چهلم بزرگداشت شهداي تبريز شهرهاي بزرگ كشور يكي پس از ديگري برخاستند و سرانجام در روز 22 بهمن انقلاب پيروز شد. از آن تاريخ تا كنون 36 سال مي‌گذرد.
 
وی ادامه داد: انقلاب امروز دهه چهارم حيات خود را مي‌گذراند. نسلي كه امروز تربيت يافته است مؤمن‌تر،شجاع‌تر ازجوانان 19 دي 56 قم است. امروز هم اگر اهانت به مرجعيت شيعه و ولايت فقيه شود اين نسل به پا خواهد خواست. همانطور كه در 9 دي 88 بپاخاست.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش ديگري از سخنان خود به جنايات وهابي‌ها در عراق، لبنان و سوريه پرداخت و گفت: عربستان كانون حمايت از تروريسم در منطقه است. مسئوليت خونهايي كه در عراق، لبنان و سوريه ريخته مي‌شود با دولت خونريز عربستان است. جهان اسلام بايد در برابر اين پديده برادركشي بايستند. هدف اصلي اين خونريزيها شيعيان هستند.
 
وي خطاب به حاميان غربي تروريستها اظهار داشت: بزودي تروريستها به سراغ شما هم خواهند آمد. انفجارات تروريستي در سوریه بخشي از اين تحريكات است.
 
حبيبي در پاسخ به سئوالي در مورد شروع كار كميسيون تلفيق مجلس براي رسيدن به بودجه سال 93، گفت: ما اميدواريم نمايندگان محترم مغايرت‌هاي بودجه 93 بااصول 52، 53 و 45 قانون اساسي را برطرف كنند.
 
وي با اشاره به نقش ماليات در اداره كشورو تأمين منابع بودجه كل كشور تصریح کرد: در تمام دنيا منبع اصلي بودجه كل كشور از طريق ماليات تأمين مي‌شود،معمولاً در كشورهاي پيشرفته 30 درصد توليد ناخالص ملي اختصاص به ماليات دارد. در ايران اين رقم 8/6 درصد است. مفهوم اين رقم آن است كه بنگاههاي بزرگ اقتصادي ماليات نمي‌دهند.
 
وي با اشاره به بند الف تبصره دو لايحه بودجه سال 93 گفت: وقتي بزرگترين بنگاه اقتصادي دولت به موجب لايحه بودجه 93 از دادن ماليات معاف است، دولت چگونه مي‌تواند از ديگر بنگاههاي اقتصادي ماليات بگیرد.
 
حبیبی بیان داشت: ماليات مهمترين منبع تأمين اعتبار در بودجه دولت است. اگر رقم ماليات به 20 درصد توليد ناخالص داخلي برسد اصلاً نيازي به تكيه كردن به نفت در بودجه سنواتي نخواهيم داشت.
 
وي با اشاره به سالروز اجراي نقشه استعماري كشف حجاب هشدار داد: برخي همچنان به دنبال تكميل ماموريت رضاخان هستند و با ابزارهاي گوناگون فرهنگي و فيزيكي به حجاب حمله مي‌كنند؛اما در جبهه مقابل دستگاه‌هاي موظف، براي توسعه فرهنگ عفاف و حجاب به ويژه نهادهاي فرهنگ‌ساز ماموريت خود را  به نحو مطلوب انجام نمي‌دهند. انتظار از دستگاه‌هاي نظارتي آن است كه با ابزارهاي قانوني خويش مجريان را به اجراي قانون عفاف و حجاب ملزم نمايند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پايان ضمن گراميداشت يادو خاطره استاد فقيد سيد علی اكبر پرورش از رهبر انقلاب اسلامي بخاطر پيام روشنگرانه در مورد شخصيت انقلابي استاد پرورش قدرداني كرد و گفت: حضور شكوهمند مردم اصفهان در تشييع پيكر پاك استاد پرورش عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي نشانه قدرداني مردم نسبت به خدمات او به انقلاب و اسلام است. همچنين اين حضور به پاسداشت پيام مقام معظم رهبري در گراميداشت يار صديق انقلاب نيز است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.