سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دهه آخر صفر با افزایش ناوگان حمل ونقل همراه بوده است

به دلیل ورود خیل زائران به مشهد، در دهه آخر صفر فعالیت ناوگان حمل و نقل در این شهر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، مدیرکل حملونقل و پایانههای خراسان رضوی امروز در نشست خبری دستگاههای زیرمجموعه معاونت حمل ونقل و پایانههای ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری این نشست نیز آسیبشناسی در حوزه حمل ونقل است.

حمیدرضا شهرکی ثانوی گفت: در حوزه راهآهن 17‌ درصد رشد خدمات، پایانههای مسافربری 12‌ درصد و در بخش هوایی 20‌ درصد افزایش خدمات به زائران را در دهه آخر صفر داشتهایم.

وی افزود: بر اساس آمار زائران خروجی در دهه پایانی ماه صفر در بخش جادهای 12 درصد، در بخش ریلی 15 درصد و هوایی 63 درصد رشد را شاهد بودیم.

شهرکی ادامه داد:در بحث زائران پیاده بیشترین خدمات گیرندگان از داخل استان، خراسان شمالی و هیئتهای مذهبی شرق کشور بودهو تهران، شهرهای شمالی، مازندران، گیلان از طریق پایانهها در این ایام تردد داشتند.

شهرکی با اشاره به کاهش شکایات در ایام پایانی ماه صفر افزود:کل شکایات حضوری 34 مورد بوده که 15 مورد آن از سرویسدهی خارج استان و 19 مورد آن از سرویسدهی داخل استان گزارش شده است و بیشترین شکایات از تأخیر در حرکت، برخورد نامناسب متصدیان و غیره بوده است.

شهرکی افزود:اداره حملونقل پایانههای خراسان رضوی با قرار دادن 12 نفر نیروی اداری در کنار سیستم مدیریت فنی شرکتها نظارت ویژهای به لحاظ نقصهای فنی ناوگان داشتهاند.

وی با اشاره به اینکه خدماترسانی به زائران در دهه پایانی ماه صفر در مشهد کافی بود اما به موقع نبود، افزود: در این ایام برای هیئتهای مذهبی که اتوبوس در اختیار نداشتهاند بالغ بر 110 دستگاه ناوگان سرویسدهی برای 48 هزار نفر انجام دادهاند.

شهرکی با بیان اینکه از زائران این ایام 53 درصد یک روز قبل از سفر برای تهیه بلیط مراجعه کردهاند، گفت: 18 درصد 3 روز قبل، 15 درصد بیش از 10 روز قبل و 45 درصد نیز پیشخرید کرده بودند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانههای خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: سال گذشته اوج خروج اتوبوسها از مشهد 4500 دستگاه در روز 29 صفر بوده که در سال جاری به 4900 دستگاه افزایش داشت.

وی تصریح کرد: در سال جاری در روز 30 صفر 320 دستگاه اتوبوس فقط به تهران اعزام شده که این امر نیز بیسابقه است. در حالیکه سال گذشته نهایت اعزام 200 دستگاه بود که در سال جاری 60 درصد افزایش عرضه داشتهایم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانههای خراسان رضوی در خاتمه با بیان اینکه پیشفروش بلیط 220 هزار نفر در این ایام صورت گرفته، گفت: در این مورد نیز 13 درصد افزایش داشتهایم.

وی گفت: 80 رام روزانه از مشهد با ظرفیت 38هزار تردد می کنندکه 32رام قطار مسافربری در این ایام اضافه شده وازاین تعداد 20رام از مبدا تهران ،تبریز با17هزار710از مشهد برای رفت وآمد مسافرین انجام شده است.

شهرکی ادامه داد: بیشترین مسافران از تهران مازندران گلستان تبریز بوده است.

وی گفت: نسبت به سال گذشته در پایانه های مسافربری با وجود ازدحام جمعیت آرامش نسبی برقرار بوده است.

در ادامه عنبرانی معاون فنی اداره کل راه آهن مشهد افزود: از12رام 13هزار708 نفر جهت برگشت زائران به درون استان در نظرگرفته این قطارهی بیشتر مسافرین جوین سرخس جغتای خوشاب نیشابور فیروزه سبزوار اختصاص داشته که 31 هزار 418 نفر جابه جایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در روز شهادت امام رضا (ع) 44 رام قطار با ظرفیت 27 هزار نفر جابه جایی که از این تعداد 5 رام قطار درون استانی صورت گرفته است.

او افزود: در مجموع در دهه ی آخر صفر باهزار و 72 رام ریلی 515 هزار نفر مسافر به صورت رفت و برگشت جابه جایی انجام شده که نسبت به سال گذشته ناوگان ریلی 17 درصد افزای شداشته است.

در ادامه سطان پور معاون اقتصادی و بازرگانی فرودگاه خراسان رضوی گفت :فرودگاه استان برای دهه ی آخرصفراز تاریخ 7 الی 14 دی ماه برای پروازهای خارجی 144 پرواز ورودی و 149 پرواز خروجی داشته که جمعا در یک هفته 293 پرواز خارجی صورت گرفته است.

وی همچنین در ادامه افزود: در پرواز های داخلی 504 پرواز و 516 پرواز خروجی صورت گرفته است که جمعا هزار و 30 پرواز بوده است.

سطان پور در مقایسه آماری پروازهای داخلی و خارجی گفت :در سال گذشته 21 درصد رشد داشته و اکنون با 46 درصد رشد روبروبوده است

برچسب ها: اتوبوس ، مسافر ، صفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.