سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مصادره عملکرد دیگران به نام خود زیبنده نمایندگان نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مصادره علمکرد مطلوب و شایسته دیگر نمایندگان به نام خود امر درست و شایسته‌ای نیست و خلاف عرف اخلاقی جامعه است.

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: برخی نمایندگان بر خلاف بند ماده 2 قانون نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیمات مجمع نمایندگان را به نام خود مصادره می‌کنند در حالی که اولاً برخلاف مصوبه مجمع در معرفی افراد به دستگاه‌های مربوط تک روی کردند و در ثانی به تضعیف دستگاه اجرایی پرداختند.

وی گفت: حتی در مقام معرفی گاه افرادی را پیشنهاد می‌کنند که مورد نظر مجمع نمایندگان استان نبوده و با وجود این پس از آنکه متوجه شدند نظر مجمع توسط رئیس مجمع پیگیری و عملیاتی شده سعی می‌کنند آن را به نام خود مصادره کنند که این حرکت خلاف قانون نظارت بر رفتار نمایندگان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می‌رسد برخی‌ها با نگاه سلبی و ایجابی خود در مورد برخی مدیران و مسئولان صحبتی به میان می‌آورند که اساساً در مجمع نمایندگان استان مطرح نشده است.

افضلی فرد بیان داشت: عده‌ای از نمایندگان حتی کاری که به صورت جمعی انجام شده به نام خود می‌زنند یا کار دیگر نمایندگان را به نام خود اطلاع‌رسانی می‌کنند که این خود امری خلاف واقع است و در مسیری خلاف شئونات مردم قرار دارد.

وی افزود: ما در نحوه انتخاب استاندار در یک حرکت جمعی و گروهی به این نتیجه رسیدیم که مجید خدابخش را به عنوان اولین گزینه به وزارت کشور معرفی کنیم، اما در روزهای اخیر شاهد بیان برخی از مسائل غیر‌واقع بودیم که باید گفت برخلاف این اظهارات، گزینه اول مجمع استاندار فعلی اردبیل بود که حتی بنده به عنوان رئیس مجمع بارها مسئله انتخاب استاندار را از دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه وزارت کشور و اطلاعات پیگیری کرده و با همکاری اکثریت نمایندگان استان کار با انتخاب مجید خدابخش به سرانجام رسید که نباید در این زمینه در ذهنیت مردم خدشه‌ای وارد کرد.

این نماینده مجلس در ادامه اذعان داشت: اگر نماینده‌ای دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کند هیچ ربطی به مجمع ندارد و باید این اظهارات به نام خود او و فضل فروشی‌هایش نوشت چرا که این حرکت مغایر با حرکت یک نماینده مستقل، آگاه، توانمند و مردمی است/س.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.