سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلی ترین مشکل بخش معدن کشور، وجود نداشتن آیین نامه بهره برداری از معادن است

رییس گروه معادن و زمین شناسی جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: مشکل اصلی بخش معدن کشور، وجود نداشتن آیین نامه های بهره برداری از معادن است که این موضوع برای این بخش مهم از صنعت کشور ، موانع و مشکلات بسیاری ایجاد کرده است

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی کشور؛ مهندس محمدجعفر صادقی پناه افزود: باید برای بهره برداری از معادن ، آیین نامه دقیق ، روش و جامع تعریف و تدوین شود تا بر اساس آن بهره برداری از معادن صورت گیرد و چرخ اقتصاد کشور روان تر به حرکت درآید.

وی با بیان اینکه ، تدوین آیین نامه های بهره برداری از معادن، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی کشور مطرح و بررسی خواهد شد ،گفت: در همه جای دنیا که معدنی وجود دارد ، برای بهره برداری اصولی از آنها ، یک سری ضوابط و قوانین تعیین و مشخص شده است و در کشور ما هم هرچند برخی قوانین وجود دارد اما کافی نیست و باید در کنار آن ،آیین نامه هائی مشخصی تهیه و ابلاغ گردد.

صادقی پناه اضافه کرد: برای هرگونه تصمیم گیری در مسائل کلان و خرد بخش معدن و صنایع معدنی که بزرگ ترین مزیت موجود برای رشد و توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود ، نیاز به اطلاع دقیق و مشخص از آمار و اطلاعات و توانمندی ها و پتانسیل های موجود این حوزه دارد.

وی خاطر نشان کرد : در حوزه فعالیت های بخش معدن و صنایع معدنی ، علاوه بر وجود نداشتن آیین نامه بهره برداری از معادن ، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به کمبود اطلاعات و آمار در زمینه های مختلف فعالیت های بخش معدن و صنایع معدنی کشور از سال ها قبل اشاره کرد.

این فعال و صاحب نظر صنعت احداث و انرژی کشور افزود: تصمیم داریم همزان با برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی کشور؛ با حضور مدیران و کارشناسان دولتی و بخش خصوصی؛ علاوه راهکارهای تدوین آیین نامه بهره برداری از معادن ، دیگر مسائل ، مشکلات و توانمندی های این حوزه از اقتصاد کشور را نیز بررسی کنیم .

رییس گروه معادن و زمین شناسی جامعه مهندسان مشاور ایران ابراز امیدواری کرد، آیین نامه نحوه بهره برداری از معادن در پرداخت مطالبات حوزه صنعت احداث و انرژی هم مطرح و مورد استفاده قرار گیرد.

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای 30 دی و اول بهمن 1392 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.