سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آناهیتا اقبال نژاد:

جشنواره تئاتر "امید" افق تئاتر ما را شکل می‌دهد

بازبین جشنواره تئاتر "امید"معتقد است که این جشنواره و شرکت کنندگانش افق تئاتر کشور را شکل می‌دهند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره تئاتر "امید"، آناهیتا اقبال نژاد اظهار کرد: به نظر من جشنواره "امید" یکی از بهترین حرکت های هنر تئاتر است و من بابت این اتفاق به همه دوستان و همکارانم به ویژه به پیام دهکردی، که سنگ بنای این کار را گذاشت، تبریک می‌گویم.

وی در ادامه افزود: این جشنواره در ابتدای راه قرار دارد و در حال حاضر باید همه کمر همت ببندند و از این جشنواره جوان حمایت کنند، سعی کنند بهترین کارها و خلاق ترین افراد را مورد توجه قرار دهند و مابقی شرکت کنندگان را به سمت ارائه کارهای بهتر سوق دهند تا شاهد رقابت های جذابی در این جشنواره باشیم.

بازبین جشنواره تئاتر "امید" در خصوص جوان گرایی این جشنواره بیان کرد: سیاست جشنواره "امید"، سیاستی است که جوان های عرصه تئاتر را به خود جذب می کند. پس قطعا اتفاقات خوبی برای هنرمندان جوان در این جشنواره خواهد افتاد. همین که این جشنواره تنها به حضور هنرجویان موسسات آموزشی بسنده نکرده و گامی فراتر نهاده است، یعنی روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی دغدغه مندی را وجه تمایز جشنواره "امید" با سایر جشنواره ها دانست و توضیح داد: ما در ایران جشنواره های زیادی داریم که جوان های عرصه تئاتر در آن شرکت می کنند، اما شاکله جشنواره "امید" اجازه نمی دهد که هر اتفاقی در آن بیفتد و تنها افرادی در جشنواره شرکت می کنند که حرفی برای گفتن داشته باشند. 

اقبال نژاد تصریح کرد: یکی از مسائلی که سبب شده از تدریس فاصله بگیرم، این است که دانشجوهایمان صرفا عنوان دانشجو را یدک می کشند و جوینده نیستند. در وجودشان انگیزه ای نیست، دغدغه ای ندارند، اما هنرمندان جوانی که در جشنواره "امید" شرکت می کنند، دغدغه و انگیزه دارند و این همان چیزی است که این جشنواره را از سایر جشنواره ها متمایز می‌کند.

بازیگر نمایش "بی بی بیدل" حضور هنرمندان پیش کسوت را در جشنواره ها و تماشای آثار جوانان، نوعی حمایت دانست و اذعان کرد: هنرمندان حرفه ای با تماشای نمایش های این جوانان ممکن است از آن ها حمایت کنند، اما فراموش نکنیم به همان نسبت که کار کردن برای جوان های ما سخت است، به مراتب کار کردن و حتی به تماشای کارها نشستن هم برای پیش کسوتان ما سخت شده و این ها از سختی جامعه نشئت می گیرد. در نتیجه درست است که جوان هایمان با این حضور انرژی و انگیزه مضاعف دریافت می کنند، اما نباید صرفا برای دیده شدن کار کرد.

اقبال نژاد خطاب به جوانان عرصه تئاتر گفت: کار هنری از درون یک هنرمند می جوشد، پس برای این اتفاق مبارک پیش شرط نگذارید و منتظر تعریف و تمجید، جایزه گرفتن، دیده شدن و ... نباشید، زیرا این انتظارات با روحیات یک هنرمند همخوانی ندارد. 

این هنرمند و مدرس تئاتر با اظهار خرسندی از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره "امید" تصریح کرد: از کسانی که دستی در تهیه تئاتر دارند، که به گمانم کم هم نیستند، خواستارم تا نگاه جدی تری به جشنواره "امید" داشته باشند، زیرا این جشنواره و این هنرمندان جوان افق تئاتر ما را شکل می‌دهند.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.