سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

کاهش هشت هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی سال93

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تشریح بودجه پیشنهادی سال آینده کل کشور گفت: ارقام این بودجه در بخش عمرانی در مقایسه با سالجاری، هشت هزار میلیارد تومان کاهش نشان می دهد.

مجید جلیل سرقلعه با اشاره به بررسی پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس در باره بودجه سال آینده و ارسال این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق افزود: مجموع بودجه پیش بینی شده سال 93 از سوی دولت در بخش عمرانی37 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان است.
جلیل اظهار داشت: لازم است نمایندگان مجلس نیز با نگاه کارشناسی و بررسی بودجه در راستای گسترش سرمایه گذاری، دولت را در تحقق ارقام بودجه ای و جبران کسری اعتبارات کمک کنند.
نماینده مردم لردگان در مجلس با تاکید بر لزوم حرکت مجریان قانون و برنامه ریزان اقتصادی به سمت بودجه ریزی عملیاتی در بودجه های سنواتی گفت:نظام بودجه ریزی کشور در برخی موارد از پژوهش های کاربردی در راستای نیازمندیها و اولویت ها استفاده نمی کند و در برنامه ریزی مالی دولت، دخل و خرج فاصله زیادی با یکدیگر دارد و همه ساله شاهدیم که دولت با کسری بودجه مواجه می شود.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس سال گذشته در روند بررسی بودجه سالجاری، 55 هزار میلیارد تومان از مقادیر آن را کاهش دادند، افزود:با وجود اینکه 9ماه از سال گذشته است، تنها 30درصد آن بودجه محقق شده است و در خوشبینانه ترین حالت نیز بیش از 50 درصد اهداف بودجه محقق نخواهد شد.
وی هشدار داد: بودجه سال آینده نیز اگر واقع بینانه بررسی و تصویب نشود، به سرنوشت بودجه سال های گذشته تبدیل خواهد شد، زیرا منابع درآمد بودجه سال آینده در برخی موارد نظیر درآمد نفت متغیر است، ضمن اینکه امکان گریز از پرداخت مالیات در اقتصاد فراوان است و در برخی موارد نیز، اوراق مشارکت پیش بینی شده در بودجه های سالانه به فروش نمی رسد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم شفافیت و ضمانت منابع درآمدی بودجه تاکید کرد:لازم است اولویت های اعتباری نیز بر اساس درصد تحقق پیش بینی شده باشد و توازن و عدالت منطقه ای در اختصاص اعتبارات نیز رعایت شود./س
برچسب ها: کاهش ، بودجه ، عمرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.