سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنرخواستار شد

بررسی احضار "مطهری" به دادگاه توسط هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

نایب رئیس دوم مجلس گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان موضوع احضار علی مطهری به دادگاه را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخش پایانی جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پی تذکر محمدرضا تابش که به نطق اخیر علی مطهری اشاره داشت گفت: نمایندگان مجلس  همانند همه آحاد ملت در مقابل قانون یکسان هستند و قطعا نمایندگان هم توقع بالایی ندارند.  
 
وی افزود: در قانون اساسی صراحت وجود دارد و حتی مقام معظم رهبری یعنی از بالاترین مقام تا پایین‌ترین مقام در برابر قانون یکسان هستند.  
 
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: اما نکته ظریفی در اینجا وجود دارد که نمایندگان مجلس برای انجام وظیفه نمایندگی خود آزاد هستند و می‌توانند اظهارنظر کنند اما نباید این اظهارنظر مجرمانه باشد.  
 
وی افزود: به فرض مثال اگر نماینده‌ای گفت فلان وزیر رئیس است، اظهارنظر نمایندگی کرده اما اگر بگویند فلان وزیر دزد است دیگر نمی‌شود گفت نماینده اجازه دارد هر نوع حرفی را بزند.  
 
باهنر ادامه داد: اگر قرار باشد نمایندگان این گونه اظهار نظر کنند حتما باید مستند و قانونی باشد چرا که نمی‌شود آبرو و حیثیت نمایندگان را به دلیل نمایندگی سلب کرد.  
 
نماینده تهران اظهار داشت: نمایندگان در انجام وظیفه نمایندگی آزاد هستند و کسی حق ندارد آن‌ها را تعقیب کند ولی چون مرز بسیار حساسی دارد به همین دلیل یک هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان تشکیل شده که به این موضوعات رسیدگی می‌کند.  
 
نایب رئیس دوم مجلس ادامه داد: اگر نماینده‌ای قرار باشد به دادگاه احضار شود این موضوع به اطلاع هیئت‌رئیسه مجلس می‌رسد و هیئت‌رئیسه نیز سعی می‌کند مسئله حل شود.  
 
وی تاکید کرد: اگر واقعا اقدام نماینده اقدام مجرمانه‌ای باشد، اتفاقا اقتدار مجلس این است که به اقدام مجرمانه نماینده هم رسیدگی شود اما اگر اقدامی در جهت انجام وظیفه نمایندگی بود سعی می‌کند با تعامل حل شود.  
 
باهنر در پایان گفت: از هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس که آقای ابوترابی‌فرد ریاست آن را برعهده دارد می‌خواهم این موضوع را به صورت دقیق و جدی بررسی و نتیجه آن را به اطلاع نمایندگان برسانند.  
 
اضافه می‌شود؛ علی مطهری نماینده تهران اخیرا در صحن علنی مجلس نطقی داشت که در پی آن دادستان تهران علیه وی اعلام جرم کرده است و این موضوع باعث انتقاد محمدرضا تابش شد.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.