سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه سوريه:

حدود 170 تروريست در استان هاي نينوا و الانبار عراق کشته شدند

حدود 170 تروريست در درگيري‌هاي بين نيرو‌هاي عراقي و گروه‌هاي تروريستي در استان هاي نينوا و الانبار عراق به هلاكت رسيده‌اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه؛ بيش از50 تروريست عضو گروهک دولت اسلامي عراق و شام ( داعش ) در استان الانبار و بيش از 110 تروريست در استان نينوا در حملات نيروهاي عراقي به هلاکت رسيدند و نيروهاي عراقي کنترل 75 درصد  از شهر فلوجه را به دست گرفته اند. 

ده ها خانواده در شهر فلوجه خانه و کاشانه خود را به سوي غرب الانبار و حومه شهر کربلا ترک کرده‌اند و در حال فرار از تلاش هاي باندهاي تروريستي هستند که مي کوشند از خانواده ها به عنوان سپرهاي انساني استفاده کنند.

اين در حالي است که سرلشکر علي غيدان فرمانده نيروي زميني عراق اعلام کرد 55 تروريست عضو گروهک دولت اسلامي عراق و شام ( داعش ) به هلاکت رسيدند.

سازمان مبارزه با تروريسم عراق نيز اعلام کرد نيروهاي عراقي و عشاير بر 75 درصد از شهر فلوجه کنترل پيدا کرده اند.

نيروهاي عراقي و افراد مسلح عشاير صدها تروريست را در الرمادي و فلوجه وابسته به شبکه تروريستي القاعده به محاصره در آورده اند و در حال نبردهاي شديد با آنها هستند تا جلوي بازگشت آنان و کنترل بر شهرهاي الرمادي و فلوجه را بگيرند.

ناديا عبيدي خبرنگار شبکه سوريه در بغداد نيز در گزارشي گفت : چند ساعت پس از آنکه داعش شهر فلوجه را به عنوان يک  «ولايت اسلامي» اعلام کرد نيروهاي سازمان مبارزه با تروريسم عراق و لشکر طلايي عمليات ويژه زمين را زير پاهاي تروريستها به لرزه در آوردند و آنها را خانه به خانه و کوچه به کوچه تعقيب و از سلاحهايي استفاده کردند که براي نخستين بار  استفاده مي شود. 

خمپاره انداز سوئدي « اي تي 4سي اس » از جمله اين سلاح هاست. اين سلاح براي درهم شکستن خودروهاي زرهي و ساختمان هاي مقاوم از توان بسيار بالايي برخوردار است.

عبيدي گفت : تلاش هاي تروريست ها براي استفاده از خانواده هاي فلوجه به عنوان سپرهاي انساني بيهوده بوده است زيرا نيروهاي عراقي در حال پاکسازي شهر فلوجه هستند و به تعقيب آنها ادامه مي دهند.

در همين حال نيروهاي لشکرهاي ششم و هفتم و دوم عراق و نيروهاي مشترک امنيتي و ارتش، مخفيگاه هاي تروريست ها را در البوخدو ، عريج ، قبر العبد ، حمام العليل ، محله افسران ، حميره، صوفيه و خالديه در موصل واقع در استان نينوا منهدم و هسته هاي آنها را به سوي صحرا تعقيب کردند. در اين عمليات  113 تروريست کشته شدند ،که 15 نفر آنها از مليتهاي عربي و غير عربي است، و 16 تک تيرانداز جزء کشته ها بودند و 19 خودرو  حامل تروريست ها نيز منهدم شد.

صباح طائي تحليلگر سياسي عراقي گفت:« دفاع از مردم از وظايف ارتشهاي جهان است.امروز با توجه به اينکه تروريست ها در عراق آدم کشي مي کنند ارتش اين کشور در حمايت از ملت يک وظيفه بزرگي به عهده دارد. ارتش نيازي به حمايت اين و آن  ندارد. ارتش بايد  مسئول حمايت از مردم باشد. جاي تعجب داردکه برخي در خصوص عمليات  ارتش ابراز ترديد مي کنند. آيا عقلاني است که عراقي ها هر روز کشته شود و ارتش نظاره گر باشد. اگر ارتش از مردم حمايت نکند که ديگر ارتش نيست .»

از طرف ديگر وزارت دفاع عراق اعلام کرد 18 فروند بالگرد روسي جديد از نوع شکارچي شب را دريافت کرده است.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد اين بالگردها تا چند روز ديگر وارد نبرد با تروريست ها خواهند شد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.