سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دریافت 99درصدی کارت بیمه اتباع خارجی در خراسان رضوی

99 درصد از اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی، کارت بیمه خود را که تا سقف هفت میلیون و200 هزار تومان بوده را دریافت کردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در نشت خبری در خصوص بیمه اتباع خارجی گفت: اتباع می توانند بر اساس قرار داد سه جانبه ای که بین اتباع وزارت کشور و دفتر کمیساریای افغانستان و بیمه آسیا در 2سال گذشته، بسته شده است بیمه دریافت کنند.

محمد عجمی افزود: در این طرح، 51 هزار نفر افراد آسیب پذیر در اختیار بیمه قرار گرفته اند که از این تعداد 50 هزار و 300 نفر کارت بیمه را دریافت کرده و 700 نفر باقی مانده می توانند تا پایان دی ماه برای دریافت کارت بیمه با اعتبار یک سال اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بازگشت داوطلبانه اتباع گفت: کسانی که دارای مدرک آمایش معتبر می باشند و تمایل به بازگشت داوطلبانه دارند می توانند با مراجعه به اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی تسویه حساب کنند و با دریافت هزینه راه به مبلغ 150 هزار دلار از مرز دوغارون به کشور خود بازگردند.

عجمی در حاشیه این نشست بیان کرد: اگر زنی قصد ازدواج با مرد خارجی را داشته باشد باید از دولت مجوز دریافت کند و فرزندان حاصل از این ازدواج ها تا 18 سالگی می توانند تابعیت پدر یا مادر خود را انتخاب کنند.

وی در همین خصوص افزود: تا به امروز 5 هزار ازدواج رسمی و 7 هزار ازدواج غیر قانونی صورت گرفته که 20 هزار فرزند حاصل این ازدواج های غیر قانونی می باشد.

برچسب ها: کارت ، بیمه ، اتباع ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.