سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

بیش از 221 هکتار اراضی ملی در استان سمنان رفع تصرف شد

83 فقره پرونده برای افراد خاطی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیش از 221 هکتار از اراضی ملی توسط مامورین یگان حفاظت این اداره کل از متصرفین خلع ید و به بیت المال برگردانده شد.
سیدحسن میرعماد گفت :در این رابطه 83 فقره پرونده برای افراد خاطی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است. وی با بیان اینکه به شدت با متخلفان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد می شود، افزود: حضور مستمر یگان حفاظت در عرصه های ملی موجب شده است تا دست متخلفان در این زمینه کوتاه شود.
میرعماد اضافه کرد: پرونده های مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی در پاسگاه های ویژه منابع طبیعی مستقر در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می شوند.
وی تخریب و تصرف را مهمترین مشکلات و تهدید منابع طبیعی این استان برشمرد و گفت: افزایش قیمت زمین و با ارزش و حاصلخیز بودن اراضی ملی یکی از عمده ترین عوامل تخریب و تصرف توسط برخی از افراد سودجو در سنوات گذشته در عرصه های منابع طبیعی استان سمنان بوده است. وی بر ضرورت حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: با همکاری مردم حفاظت از منابع طبیعی گسترش می یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه باید حفاظت از منابع طبیعی به فرهنگ جاری جامعه تبدیل شود، یادآور شد: ضروری است فرهنگ سازی لازم در این زمینه با همکاری رسانه ها صورت گیرد.
میرعماد استفاده از قابلیت مشارکت و تشکلهای مردمی را از اقدامهای مهم برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دانست و گفت: هم اکنون بالغ بر 800 نفر به عنوان همیاران محافظ طبیعت با یگان حفاظت منابع طبیعی این استان در ارتباط هستند و مسائلی از قبیل تصرف، تخریب و آتش سوزی این عرصه ها را به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش می دهند.
وی به دو مورد از مواد قانونی برخورد با متخلفین اشاره کرد و گفت: به استناد ماده 55 مجموعه قوانین و مقررات حقوقی وزارت جهاد کشاورزی، هر کس به قصد تصرف منابع ملی اقدام کند به یک تا سه سال حبس تادیبی محکوم می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: برابر تبصره ذیل ماده 55، یگان حفاظت ماموریت دارد به محض اطلاع از هرگونه تصرف و تجاوز اراضی ملی نسبت به خلع ید و ضبط عرصه به نفع دولت اقدام و متخلف را تحت تعقیب کیفری قرار دهد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.