سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

گردشگری مهم‎ ترین بخش قابل واگذاری به بخش خصوصی است

فرماندار شهرستان دماوند گفت: یکی از مهم‎ ترین بخش های قابل واگذاری به بخش خصوصی که بسیار ثمربخش خواهد بود، گردشگری است که باید پررنگ تر دیده شود.

ناصر محمود ی فرددر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بهره ‏گیری از توان بخش خصوصی در صنعت گردشگری دماوند هم راستا با اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

وی ادامه داد: بخش گردشگری شهرستان دماوند نیازمند ورود بخش خصوصی و استفاده از سرمایه افراد با تجربه و علاقهمند است.

محمودی فردافزود: متأسفانه تاکنون نگرش بهره‏ گیری از توانمندی بخش خصوصی در گردشگری شهرستان دماوند وجود نداشته و اگر هم بوده، به نتیجه نرسیده است.

فرماندار شهرستان دماوند از مسئولان و اعضای کارگروه گردشگری شهرستان دماوند خواست که گذشته ها را کنار گذاشته و برای آینده برنامه ریزی کنند و کاری نکنند که سنگ اندازی برای ورود بخش خصوصی به این حوزه محسوب شود.

وی با اشاره به قوانین موجود در برخی نهادها مانند منابع طبیعی و محیط زیست که شاید به عنوان مانع دیده شود، افزود:ممکن است تنها در 20 درصد از موارد، قوانین موجود دست و پاگیر به نظر برسد که البته وضع این قوانین نیز درست و به جاست و باید به آن عمل شود.

محمودی فرد تصریح کرد: نباید 80 درصد دیگر فعالیت ‏ها را قربانی 20 درصد قوانین مانع کنیم؛بلکه مسئولان خودشان با ابتکار عمل، بستر سازی کنند و با ایجاد سهولت های قانونی در پیشرفت و توسعه این حوزه بسیار مهم در شهرستان همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در غار رود افشان دماوند افزود: با توجه به اینکه تاکنون در این زمینه کار درخور و شایسته ای انجام نشده است، باید بخش خصوصی را وارد کرده و نسبت به بهبود امکانات گردشگری و اقامتی در این منطقه اقدام کنیم.

فرماندار دماوند در خصوص منطقه گردشگری چشمه اعلای دماوند نیز تصریح کرد: متاسفانه این منطقه نمونه گردشگری، تاکنون در شهرستان به اندازه اسم و شهرتی که دارد، توسعه نیافته و بسیاری از کارهای کوچکی که می شد انجام داد، صورت نگرفته است.

محمودی ‏فرد با تأکید بر لزوم خارج کردن حوزه گردشگری از کارگروه صنعت و تجارت افزود: گردشگری باید به عنوان حوزه ای مستقل دیده شود و کارگروه تخصصی گردشگری تشکیل شود/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.