سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اموزش بازیافت و تفکیک پسماندهای خشک در منطقه 10

به همت واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 به منظور آشنائی شهروندان با مبحث بازیافت و حفظ محیط زیست کلاسهای آموزشی در سطح منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،تكنيك هاي مختلفي در جهان براي تفكيك و جداسازي اجزاي تركيبي مواد زائد وجود دارد كه اگر چنانچه مردم بياموزند زباله ها و مواد زائد زندگي روزمره خود را از مبدا تفكيك نمايند، در بهينه سازي و كاهش اثرات سوء زيست محيطي حاصل از دفن پسماندها تاثیر بسرایی خواهد داشت . از اينرو واحد بازيافت شهرداري منطقه 10 اقدام به آموزش چهره به چهره شهروندان به جهت همکاری هرچه بیشتر آنان کرده است.

لذا در راستای این رویکرد واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با موضوع "کاهش استفاده از نایلکس"  با هدف آموزش طریقه درست استفاده کردن از نایلکس و لوازم یکبار مصرف در درخانه سلامت محله زنجان جنوبی کرد. شایان ذکر است کلاس آموزشی بازیافت "چوب و پارچه "نیز با هدف آشنایی مخاطبین با فرآیند بازیافت و جمع آوری چوب و پارچه در ایران، عدم وجود تکنولوژی بازیافت این نوع مواد در کشور، دفن غیر اصولی در زمین و خطرات ناشی از آن بر سلامتی افراد به دلیل عدم تجزیه این مواد در محیط زیست هم در خانه سلامت کارون جنوبی،  ویژه کانون مادر و کودک آموزش داده شد.

همچنین به منظور آشنائی هر چه بیشتر شهروندان با مبحث بازیافت و حفظ محیط زیست کلاس آموزشی بازیافت برای اصناف، مادران در خانه سلامت سلسبیل جنوبی، ودانش آموزان در مدرسه عمار کرده است ، که در این کلاس آموزشی ساکنین منطقه با انواع پسماند خشک ،تفکیک پسماندها و اهمیت حفظ محیط زیست آشنا شدند.

گفتنی است به همت واحد بازیافت ناحیه و به منظور آشنائی مراکز بهداشتی درمانی با پسماندهای خطرناک که در این مراکز تولید می شود و خطراتی که این پسماندهای خطرناک برای محیط زیست دارند آموزش تفکیک این مواد از سایر پسماندها به مراکز بهداشتی درمانی انجام شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: بازیافت ، اموزش ، خشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.