سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعمت‌بخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعرفه "واردات خودرو" کاهش نمی‌یابد/ بازار خودرو به هیچ وجه راکد نیست

نعمت‌بخش با بیان اینکه تولید کنونی خودرو پاسخگوی میزان تقاضا نیست، گفت: هم‌اکنون به هيچ عنوان بازار خودرو راکد نيست و ممکن است تنها چند بنگاه معاملاتي خريدوفروش نداشته باشند از این رو نمي‌توان اين موضوع را به تمام بازار نسبت داد.

احمد نعمت‌بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيشنهاد ارائه شده جهت تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: بر اساس پيشنهاد کميته کارشناسي وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروهاي با حجم موتور 1000 سي‌سي، 40 درصد و به اين ترتيب با افزايش هر 500 سي‌سي 10 درصد به تعرفه اضافه مي‌شود.
 
وي افزود: بنابراين هيچگونه کاهش تعرفه‌اي در دستور کار قرار ندارد.
 
نعمت‌بخش با بيان اينکه انجمن خودروسازان مخالف واردات خودرو نيست، تصريح کرد: يکي از اهداف اين پيشنهاد رعايت عدالت است چرا که تناسب تعرفه با ميزان حجم موتور هم موجب رعايت عدالت مي‌شود و هم درآمد دولت از محل واردات خودرو افزايش مي‌يابد.
 
وي با اشاره به اينکه تعرفه 40 درصدي به هيچ عنوان تعرفه بالايي نيست، افزود: با توجه به اينکه مقدار زياد اين تعرفه حاصل اختلاف فضاي کسب و کار و نرخ تسهيلات بانکي ايران با اروپا است.
 
نعمت‌بخش اضافه کرد: به عنوان مثال هم‌اکنون ما از حدود 50 درصد نيروها استفاده مي‌کنيم و در حالي که توليد کاهش يافته و ما نيروي مازاد داريم اما نمي‌توانيم کارگران را بيرون کنيم؛ اين موارد اختلاف فضاي کسب و کار ما با غرب است.
 
*بازار خودرو به هيچ وجه راکد نيست
 
دبير انجمن خودروسازان ايران با بيان اينکه خريدوفروش هم‌اکنون در بازار جريان دارد، گفت: ممکن است خريدوفروش در يک بنگاه معاملاتي راکد باشد.
 
وي افزود: اما مردمي که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند هم‌اکنون معترض به عدم تحويل خودروي خود هستند بنابراين، "مردم تقاضا براي خريد دارند" اما به دليل کاهش توليد تحويل خودرو به تعويق افتاده است.
 
نعمت‌بخش تاکيد کرد: به هيچ عنوان محصول روي دست خودروساز نمانده است اما به دليل کاهش توليد، عرضه جوابگوي تقاضا نيست.
 
انتهاي پيام/
 
برچسب ها: خودرو ، بازار ، تعرفه ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.