سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

40 اصله درخت پسته وقف عزاداری امام حسین(ع) شد

همزمان با هفته وقف بزرگترین وقف شهرستان بجستان شامل 40 اصله درخت پسته به ارزش ریالی یک میلیارد ریال با نیت عزاداری امام حسین(ع) به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقرخان، مسئول اداره اوقاف شهرستان بجستان استان خراسان رضوی، ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از شهروندان با بصیرت و ولایت مداد شهر یونسی به نام علی امیر احمدی رئیس شورای این شهر بزرگترین وقف این شهرستان را به ثبت رساند.

وی با بیان این‌که عوائد این وقف در راستای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی برای مردم شهر یونسی هزینه می‌شود، ادامه داد: این موقوف که در قالب وقف 40 اصله درخت پسته همراه با 40 دقیقه آب چاه است، که سالانه 26 میلیون تومان درآمد دارد.

خاکسار تصریح کرد: علی امیر احمدی با این وقف علاقه قلبی خود را به ساحت امام حسین(ع) و قافله شهدای کربلا ابراز کرد و توانست با این حرکت علم عزاداری امام حسین(ع) را در شهرستان نیشابور برای همیشه برافراشته نگه دارد.

وی با اشاره به این‌که حضور در عرصه وقف حرکت بزرگی است که عوائد دنیوی و اخروی بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: تولیت این موقوفه به عهده شخص واقف بوده و پس از آن اولاد واقف این حرکت الهی و فراپسندانه را پیگیری می‌کنند./
انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، مردم ، عزاداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سپاهی
۱۲:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
با سلام میخاستم بگم که خیلی از کشاوزان یونسی هستند که هر ساله درصدی از درآمد محصول پسته خودشان را در جهت برگزاری به هیت های شهر یونسی می دهند