سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

توسعه مناطق محروم جایگزین انتقال پایتخت شود

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: به جای طرح انتقال پایتخت اداری کشور به شهرهای دیگر به فکر توسعه مناطق محروم باشیم.

جلیل جعفری بنه‌خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: انتقال پایتخت به یکی از شهرهای بزرگ کشور موضوعی است که این روزها در مجلس شورای اسلامی مجدداً مطرح شده و بنده نه تنها با این انتقال مخالفم بلکه اعتقاد دارم به جای این انتقال که هزینه بسیار بالایی لازم دارد به فکر توسعه مناطق محروم باشیم.

وی گفت: توسعه مناطق محروم موجب می‌شود حجم مهاجرت‌ها به تهران نه تنها کاهش یابد بلکه حتی مهاجرت از تهران به دیگر شهرها را هم شاهد خواهم بود و در این صورت هم مشکلات مضاعف پایتخت حل می‌شود و هم سطحی از توسعه‌یافتگی و رونق کسب و کار را در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم ایجاد می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود‌: بررسی اجمالی علل مهاجرت‌های بی‌رویه نشان می‌دهد اکثر این مهاجرت‌ها که به شلوغ شدن بیش از اندازه تهران منجر شده کسب و کار و به دست‌آوری درآمدی برای امرار معاش بوده است.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: اگر برای بسیاری از کوچندگان به این کلانشهر امکان کسب و کار در زادگاهش فراهم شود امکان پناه بردن به حاشیه‌های این شهر و جذب در مشاغل بعضاً کاذب کم می‌شود.

وی افزود: محرومیت‌زدایی و کمک به فرایند توسعه‌یافتگی مناطق محروم ضروری‌تر از انتقال پایتخت به شهر یا استانی دیگر است و موافقان با این طرح باید در نظر داشته باشند که ما به یک توسعه متوازن در تمام نقاط کشور نیاز داریم.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: ایجاد شکاف در بین مناطق برخوردار و محروم نه تنها چاره کار نیست بلکه حتی اگر پایتخت به استانی دیگری منتقل شود در اندک زمانی مشابه تهران امروزی خواهد بود/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، مناطق ، محروم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.