سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

حفظ محیط زیست نیازمند نگاه ویژه به شهرکهای صنعتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ما باید در جهت حفظ صیانت محیط زیست به شهرک های صنعتی نگاهی ویژه داشته باشیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، محمد محمدپور در حاشیه بازدید از شهرکهای صنعتی محمودآباد با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی تشبندان برای محمودآباد گفت: نه تنها شهرک صنعتی تشبندان، برای توسعه صنعتی استان شهرک صنعتی بسیارمهمی می تواند باشد ،اساسا نگاه خاصی را ما باید در جهت حفظ صیانت محیط زیست به شهرک های صنعتی داشته باشیم.

وی افزود: اگر ما متقاضی زمین صنعتی هستیم نه بخاطر تخریب محیط زیست است، بلکه به خاطر حفظ آن است، یعنی در حقیقت ما می خواهیم با مناطق و زمین های مدیریت شده تحت شرایط با مجوزهای خاص محیط زیست در قالب شهرکهای صنعتی، صنایع را مستقر سازیم و از استقرار صنایع در مکان هایی که مشکل و معضلات محیط زیستی دارد جلوگیری کنیم.

محمدپور مطالبه اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت ها در مازندران را یک موضوع ملی دانست و تصریح کرد: دولت جدید تدبیر و امید نگاه خاص به محیط زیست را بعنوان یکی از اولویت ها اعلام کرده و ما درخواست اعتبار ملی در این زمینه در جهت حفظ محیط زیست مازندران را داریم.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت مازندران مسئله زیرساخت شهرکهای صنعتی در مازندران و کلیت فضای کسب و کار را مهم ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر با وجود استقرار فعالان بخش خصوصی در شهرک ها، بسیاری بخاطر سیاست های غلط در گذشته دچار مشکل شدند.

دکتر محمدپور مسئله توجه به واردات، تعدیل نرخ ارز، مسئله دولتی کردن امور در چندسال گذشته و اهلیت نشناسی در حوزه مجوزهای صنعتی را از جمله مشکلات سال های گذشته برشمرد و افزود: بدین ترتیب متاسفانه افرادی که کننده کار بودند را از دست دادیم و بسیاری از افراد که اهلیت آنها به رسمیت شناخته نشده بودند منابع در اختیارشان قرار گرفت و این باعث شد خزانه دولت و بانکها درحال حاضر در این زمینه دستش خیلی پر نباشد./س

برچسب ها: حفظ ، محیط ، ویژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.