سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

چم امام‌حسن(ع) کجاست؟

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: چم امام‌حسن(ع) یک زیارتگاه در شهرستان قصرشیرین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی گفت: بنای مذهبی چم امام حسن (ع) واقع در شهرستان قصرشیرین از بناهای مذهبی استان کرمانشاه است که در این فصل سرد سال به دلیل واقع شدن در یک منطقه گرمسیری از استان کرمانشاه، پذیرای گردشگران است.

وی ادامه داد: قدمگاه امام حسن عسگرى(ع) از اماکن تاریخى، دینى و زیارتى شهرستان قصرشیرین است که در۲۳ کیلومترى جنوب شرقى قصرشیرین در مسیر محور قصرشیرین _ گیلانغرب واقع
شده است.

مرادی بیستونی تصریح کرد: این مکان در زبان محلى مردم قصرشیرین به چم امام حسن (ع) معروف است و روزانه گروه زیادى از مردم منطقه براى زیارت در این مکان حاضر می شوند.


این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر در این مکان یک ساختمان گنبدى شکل وجود دارد که در داخل آن محل، مکانى مشخص به عنوان محل عبور این امام بزرگوار وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: این مکان مقدس در بین شهرهاى قصرشیرین و گیلانغرب واقع شده که بنا بر روایت تاریخى محل عبور امام حسن عسگرى(ع ) می باشد که به قصد زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع ) از عراق عازم خراسان بوده است.

وی، گفت: در حاشیه این مکان نیز قبرستانى قدیمى با حدود یکهزار سال قدمت وجود دارد که سنگ نوشته هاى آنها به شکل خطوط تصویرى می باشد که احتمالا مربوط به زرتشتیان است/س .

برچسب ها: کرمانشاه ، کجا ، چم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیرعلی
۰۰:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
سلام من ازسال71تا73دراین منطقه سربازی خودرادرگردان 217تانک مربوط به لشگر81زرهی کرمانشاه گذراندم واقعاًبادیدن این تصاویرخاطرات آن روزهای شیرین برایم زنده شدواقعاًازشماتشکرمی کنم که این تصاویرواین اطلاعات رادراین سایت قراردادید