سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

شرکت‌های مدیریت صادرات، راه نجات صنایع کوچک و متوسط

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان راه نجات صنایع کوچک و متوسط را توجه به شرکت‌های مدیریت صادرات دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ بهرام هاشمی ، با اشاره به صنایع کوچک و متوسط (SME)  ، گفت: بعد از ایجاد یک SME توسط سرمایه‌گذار و تعیین مدیرعامل، شناسایی و اولویت‌بندی طرح‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان به عنوان نخستین و مهمترین گام محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: امکان‌سنجی طرح از طریق بررسی ارزش فروش، صادرات، تعداد اشتغال، دسترسی به مواد اولیه، سرمایه‌گذاری و سطح تکنولوژی از دیگر اقدامات مهمی است که مدنظر قرار داد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان افزود: بعد از امکان‌سنجی و مشخص شدن اولویت‌ها باید با توجه به منابع موجود طرح‌ریزی واحدهای صنعتی و چیدمان دستگاه‌های تولید صورت گیرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مهندسی، حسابرسی معکوس و... نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: برای رقابت با دیگر صنایع باید نیازهای تعریف شده فراتر از نیازهای پایه باشد.
هاشمی ابراز داشت: مطالعه چشم‌انداز، بازارهای هدف و نمایشگاه‌ها، داشتن استاندارهای لازم، برندسازی، پایین آوردن قیمت تمام شده محصول، بازاریابی الکترونیک و... از جمله مواردی است که در صنایع کوچک و متوسط نقش بسزایی دارند.
وی افزود: دانشگاه‌ها و شرکت‌های فنی مهندسی تحت عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان، فن بازار، شرکت مدیریت صادرات (EMC) می‌توانند با فعالیت در مرکز کسب و کار و ارائه خدمات در پیشرفت صنعتی استان موثر باشند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان راه نجات صنایع کوچک و متوسط (SME) را شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) عنوان کرد و گفت: از جمله اقدامات معاونت صنایع کوچک و متوسط از سال گذشته در سطح استان فرهنگ‌سازی در زمینه شرکت‌های مدیریت صادرات بوده است.
وی اضافه کرد: شرکت مدیریت صادرات با شناسایی بازار هدف و نمایشگاه، برندسازی و کار بر استاندارد مورد نیاز و... می‌تواند از محصولات و تولیدات صنایع کوچک و متوسط حمایت کند.
هاشمی یادآور شد: فن‌بازارها نیز می‌توانند با انتقال تکنولوژی در راستای تولید صنایع کوچک و متوسط تأثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه فن بازار به معنای بازار فناوری و به عبارتی محلی برای مبادلات تکنولوژی محسوب می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های فنی مهندسی می‌توانند با فعالیت در حوزه فن‌بازار به صنایع کوچک و متوسط ارائه خدمات کنند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان افزود: فن‌بازار آسیا و اقیانوسیه (APCTT) در دهلی‌نو، فن بازار Yet2 در آمریکا و فن بازار هنگ‌کنگ از فن‌بازارهای مهم به شمار می‌روند.
وی ابراز داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت و بهره‌گیری از کارهای پژوهشی از دیگر مواردی است که می‌تواند در پیشبرد صنایع کوچک و متوسط در سطح استان موثر باشد.
هاشمی با اشاره به برگزاری تورهای صنعتی خاطرنشان کرد: از اقدامات این معاونت در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه می‌توان به حمایت از پایان‌نامه‌ها، بحث کارآموزی، پروژه‌های درسی و شرکت در جلسات پژوهشی اشاره کرد./س
برچسب ها: صنایع ، شهرک ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.