سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مسکن روستايي "بنياد مسکن" خبرداد:

افزايش سقف تسهيلات با پرداخت بدهکاري هاي بانک ها

مهديان گفت: با پرداخت پدهي هاي يارانه سود تسهيلات نقاط مثبت افزايش سقف تسهيلات در بانک ها ظاهر شد.

عزیزالله مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش سقف وام مسکن روستایی هنوز نهایی نشده است، گفت: جلسات متعددی با بانک مرکزی داشتیم و در نهایت جلسه ای را با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار کردیم که در حال حاضر نتایج آن در حال کارکارشناسی است.

وی افزود: پیشنهاد ما افزایش سقف وام از 12.5 به 18 میلیون تومان بوده است اما احتمال دارد که با این رقم موافقت نشود، بنابراین احتمال می‌دهیم که رقمی بین 16 تا 18 میلیون تومان مورد تصویب قرار گیرد.

مهديان با اشاره به اينکه پرداخت بدهکاري  بانک ها نقطه مثبتي براي افزايش سقف تسهيلات بوده است افزود: يارانه سود تسهيلات تا  نقطه مثبتي براي  افزايش سقف تسهيلات از سوي بانک ها به شمار مي رود.

معاون  مسکن روستايي بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره اینکه وام مسکن روستایی 12.5 میلیون تومانی رقمی بین 16 تا 18 میلیون تومان تصویب می‌شود، گفت: برخی از بانک‌ها هنوز پرداخت تسهیلات سهمیه سال 91 را شروع نکرده‌اند و مابقی بانک‌ها هم تا حدود 50 درصد سهمیه را پرداختند.

مهديان  در ادامه توضيح داد: بخش عمده اي از تسهيلات  به بخش مسکن مهر تزريق شده  بود و همين امر باعث شد تهسيلات  کافي به مسکن روستايي تزريق نشود.

وي در ادامه اظهار داشت:افزايش سقف تسهيلات به مسکن روستايي نقش موثري در کنترل تورم  و ايجاد اشتغال در بخش روستايي کشور دارد.

مهديان در ادامه تصريح کرد: در گذشته تسهيلات مسکن روستايي از طريق منابع خود بانک ارائه مي شود.

معاون مسکن روستايي بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی از بانکها رقم 15 میلیون تومان را اعلام کردند در حالی که این رقم جوابگوی بخش روستایی نیست، بیان کرد: به دنبال این هستیم که سقف وام مسکن روستایی بیش از این افزایش پیدا کند.
 
وي در ادامه توضيح داد: امسال وزرات راه و شهرسازي و سازمان نظارت راهبردي با پيگيري  درخواست ها سعي در افزايش  سقف تسهيلات مسکن روستايي را دارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، روستا ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.