سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

ساماندهی مخاطرات آب و هوایی از چالشهای مهم کشور است

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ساماندهی مخاطرات آب و هوایی و زیست محیطی را از چالشهای مهم کشور عنوان کرد

رجایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: ایران به عنوان یکی از اعضای پروتکل الحاقی کنوانسیون تغییرات آب و هوای جهانی متعهد به رعایت ضوابط کاهش میزان تولید و اتشار گازهای گلخانه ای، افزایش فضای سبز و بهبود کیفیت سوخت است و در صورت اهمال از تعهدات مشمول جریمه صندوق سبز زیست محیطی سازمان ملل می شود.
وی گفت: یکی از برنامه های مهم کشور در راستای مهار مخاطرات آب و هوایی پیشنهاد تقویت فضاهای سبز کشور در حد استانداردهای جهانی است و به همین منظور پیشنهاد ایجاد و گسترش فضای سبز اطراف واحدهای صنعتی بین 20 تا 35 درصد برای تبدیل شدن به قانون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود : یکی دیگر از چالشهای مهم تغییرات آب و هوایی کشور نیز کیفیت سوخت مصرفی است که استاندارد سالم را ندارد و درحالیکه باید درحد استاندارد یورو4 تولید شود هم اینک بخش عمده آن با استاندارد یورو 2 است.
رجایی گفت : پیگیری و نظارت جدی بر فناوری تولید خودروها یکی از فصول مهم قانون درحال تدوین آلودگی هوا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است چرا که درحال حاضر فناوری پایین خودروها شرایط نامناسبی را در انتشار گازهای آلاینده کشور دارند و حجم بالایی از آلودگی را در فضای کشور منتشر می کنند و در کنار خودروها مجموعه نیروگاهها سهم خود را دارند.
رجایی افزود : یکی از اهداف کشور در سالهای آتی تامین سوخت پاک برای تمامی صنایع ، منابع محرک و خانگی است و ایجاد زیرساختهای مناسب برای تولید مقادیر مورد نیاز انرژی گاز و برق باید با سیاستگذاری راهبردی مدیران ارشد و وزارتخانه های متولی مهیا شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.