سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداري از 7 طرح زيربنايي "معدني" تا پايان سال

مجري طرح ايجاد زيربناي لازم در معادن بزرگ و مناطق معدني اعلام كرد: 10 طرح زيربنايي معادن با اعتبار 200 ميليارد ريال در دست اجراست و پيش بيني مي شود 7 طرح تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايميدرو، علي صديقي فر گفت: تاکنون 37 طرح زيربنايي با اعتبار 700 ميليارد ريال در قالب طرح ايجاد زيربناي لازم در معادن بزرگ و مناطق معدني اجرا و بهره برداري شده است.

وي در ادامه گفت: اين طرح ها در 2 بخش راه سازي و برق رساني است كه در نقاط مختلف كشور اجرا مي شود.

مجري طرح ايجاد زيربناي لازم در معادن بزرگ و مناطق معدني يادآور شد: اين طرح به منظور ايجاد و توسعه زيرساخت هاي مورد نياز مناطق معدني با هدف توسعه اقتصادي و اجتماعي، ايجاد زمينه هاي بيشتر و بهتر براي سرمايه گذاري بخش خصوصي، افزايش اشتغال در بخش معدن و صنايع معدني در سال 85 آغاز شده بود.

صديقي فر گفت: 750 منطقه معدني بر اساس شاخص هاي تعريف شده (ذخيره معدني نوع و ارزش ماده معدني، اشتغال زايي و محروميت منطقه) شناسايي شده است که از اين ميان، 40 طرح راهسازي و 40 طرح برق رساني در اولويت اجرا قرار گرفت.

وي افزود: در حال حاضر در مجموع 180 طرح زيربنايي مطالعه شده (مطالعات امكان سنجي شده و تفضيلي) در اولويت اجرا قرار دارد که در صورت تامين اعتبار، با برنامه زمان بندي مناسب اجرايي خواهد شد.

صديقي فر گفت: طرح ايجاد زيربناهاي لازم در معادن بزرگ و مناطق معدني که بر اساس سند ملي توسعه بخش هاي صنعت و معدن تعريف شده- يکي از طرح هاي اساسي و محوري براي تحقق سر فصل هاي سند اجرايي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: معدن ، صنعت ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.