سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ورود بیش از 240هزار مسافر از مرز هوایی فارس به کشور طی 9ماهه امسال

مدیر کل گمرک های استان فارس گفت: طی 9ماهه امسال تعداد 243هزار و 932مسافر از مرز هوایی فارس وارد کشور شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سکینه سیاحی ادامه داد: از این تعداد 214هزار و 49نفر ایرانی و مابقی گردشگر خارجی بوده اند.

وی افزود: در این مدت نیز تعداد 229هزار و 57مسافر از مرز هوایی این استان به خارج از کشور مسافرت کرده اند که 202هزار 705مسافر ایرانی و مابقی نیز خارجی بوده اند.

سیاحی تعداد پرونده های قاچاق تشکیل شده در گمرک استان را در 9ماهه امسال 846فقره به ارزش 190میلیارد و 881میلیون و 179هزار ریال ذکر کرد که به لحاظ تعداد و ارزش به ترتیب هشت درصد کاهش و 54درصد افزایش یافته است .

وی افزود: از این تعداد پرونده 129فقره برائت یافته و کالا به صاحبانشان برگردانده و مابقی کالا به نفع دولت ضبط شده است .

به گفته سیاحی طی 9ماهه امسال میزان صادرات کالا از گمرک های این استان به خارج کشور نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب 748درصد و 45درصد رشد نشان می دهد.

وی میزان کالاهای صادراتی را در این مدت 597هزار و 967تن به ارزش 141میلیون 27هزار و 655ریال دانست .

وی دلیل این رشد را به صادرات محصولاتی از قبیل سیمان و تغییر در نوع کالاهای صادراتی دانست و گفت : این میزان صادرات به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 42درصد و 27درصد از کالاها و محصولات صادراتی استان را شامل می شود.

سیاحی افزود: البته از دلایل عمده رشد صادرات سیمان به لحاظ وزنی و ارزش نیز می توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار فارس اشاره کرد.

وی ادامه داد: کالاها و محصولات صادراتی این استان به 36کشور جهان از جمله عراق ، امارات ، افغانستان ، آلمان ، قطر ، کویت،پاکستان،ترکمنستان،عربستان سعودی و همچنین به منطقه ویژه اقتصادی پارس(عسلویه)صادر شده است .

سیاحی کالا و محصولات صادراتی را شامل موادغذایی، سیمان، کالاهای صنعتی ،عصاره و پودر شیرین بیان، رب گوجه فرنگی ،فرش دستباف، کاشی و سرامیک، سرکه و ترشی، خرمای تازه و خشک و مصنوعات پلاستیکی و ملامین که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین گفت: در 9ماهه امسال مقدار 36هزار و 967تن کالا از طریق گمرکات فارس به کشور وارد شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب 22و 20درصد کاهش نشان می دهد که دلایل عمده آن را می توان اولویت بندی کالاها دانست/س.

انتهای پیام/



برچسب ها: ورود ، مسافر ، هوایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.