سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

پاسداشت یاد و اندیشه نیما یوشیج در کرانه دریای خزر

چهارمین همایش ملی شب نیما در کرانه دریای خزر در حالی برگزار شد که هنوز هیچ خیابانی در شهرهای مازندران به نام نیما یوشیج ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، چهارمین همایش ملی شب نشان نیما  با حضور مسئولان و هنرمندان ملی، استانی و شهرستان نوشهر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران ـ نوشهر برگزار شد.

در این مراسم مدیر موسسه مردم مردم نهاد فرهنگی هنری نیما گفت: هر سال که می‌گذرد افرادی به خیل این همایش ملی برای بزرگداشت این رویداد بزرگ فرهنگی افزوده می‌شوند.

میثم زندی افزود: کاری که ما انجام می‌دهیم در واقع شاد کردن روح نیما یوشیج است و نیما یکی از بزرگ‌ترین مواهبی است که خداوند به استان مازندران داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز هیچ خیابان و بلواری در شهرهای ما به نام نیما یوشیج نشده است و به نظر من باید این موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر موسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما اظهار داشت: نیما فصل جدیدی در هنر و ادبیات کشور ما ایجاد کرد و راهی که نیما آغاز کرد، سرآغاز تحولات و دگردیسی در حوزه هنرهایی همچون معماری، داستان و سینما شد.

وی تصریح کرد: نیما توانست در ساحت معنا این دگردیسی را ایجاد کند و راه جدیدی در تاریخ ادبیات و فرهنگ ما ایجاد کرد و بنابراین هدف ما این است که از این میراث پاسداری کنیم./س

برچسب ها: کرانه ، یاد ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.