سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از7 طرح زیربنایی معدنی تا پایان امسال

مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی اعلام كرد: اكنون10 پروژه زیربنایی معادن با اعتبار 200 میلیارد ریال در دست اجرا است که پیش بینی می شود 7 پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. 14 دی 1392

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايميدرو، «علی صدیقی فر» با بیان این مطلب گفت: تاکنون، 37 پروژه زیربنایی با اعتبار 700 میلیارد ریال در قالب طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه گفت: این پروژه ها در 2 بخش راهسازی و برق رسانی بوده كه در نقاط مختلف كشور اجرا می شود.

مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی يادآور شد :  این طرح به منظور احداث و توسعه زیرساخت های مورد نیاز مناطق معدنی با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، ایجاد زمینه های بیشتر و بهتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، افزایش اشتغال در بخش معدن و صنایع معدنی در سال 85 آغاز شده بود.

به گفته صديقي فر؛ بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط مشاوران طرح، 750 منطقه معدنی بر اساس شاخص های تعریف شده (شامل میزان و ذخیره معدنی نوع و ارزش ماده معدنی، میزان اشتغال زایی و محرومیت منطقه) شناسایی شدند که از این میان، 40 پروژه راهسازی و 40 پروژه برق رسانی در اولویت اجرا قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر، در مجموع 180 پروژه زیربنایی مطالعه شده (اعم از مطالعات امكان سنجی شده و تفضیلی) در اولویت اجرا قرار دارند که در صورت تامین اعتبار، با برنامه زمان بندی مناسب اجرایی خواهد شد.

صديقي فر در پايان گفت:  طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی که بر اساس سند ملی توسعه بخش های صنعت و معدن تعریف شده- یکی از طرح های اساسی و محوری برای تحقق سر فصل های سند اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.