سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان‌جنوبی/

برگزاری همایش «خانواده و سبک زندگی دینی» در خراسان‌جنوبی

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه بیرجند، همایش «خانواده و سبک زندگی دینی» را برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، محمد عرب از برگزاری همایش «خانواده و سبک زندگی دینی» در اسفندماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این همایش به منظور رشد ارتقای آگاهی‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی در گفتمان سازی مفهوم سبک زندگی و موضوعات مرتبط برگزار می‌شود.

وی هدف از برپایی این همایش را تقویت باورهای دینی و تعالی هویت فرهنگی و ارزشی دانشجویان عنوان کرد و افزود: ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی، اهتمام در رابطه با جهت‌گیری‌های صحیح فکری و ارزشی دانشجویان، آشنایی دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی با منویات مقام معظم رهبری و همچنین شناسایی دانشجویان و طلاب نخبه و دارای استعداد برتر هم از دیگر اهداف این همایش است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای برگزاری این همایش مواردی چون شناسایی آسیب‌های موجود در سبک زندگی خانواده‌ها، شناسایی علل بروز آسیب در خانواده، تبیین راهکارهای برون رفت از آسیب‌های موجود در خانواده و تبیین شاخص‌های ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین شناسایی علل تأخیر در امر ازدواج، شناسایی علل طلاق و نیز راهکارهای کاهش آن و شناسایی آسیب‌های روابط درون خانواده و راهکارهای حذف، کاهش و جبران آسیب‌ها دنبال می‌شود.

عرب با تأکید بر توجه به کیفیت مقالات، دقت دانشجویان و طلاب را در ارائه مقالاتی با موضوعات کاربردی که بتواند در برنامه‌ریزی‌های استانی و تحکیم بنیان خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد، خواستار شد.

وی ادامه داد: شرایط و ملاک‌های ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار، حقوق و تکالیف متقابل والدین، حقوق و تکالیف متقابل والدین و فرزندان، علل تأخیر در ازدواج، علل بروز و شیوع طلاق و نیز راهکارهای کاهش طلاق همچنین حد زاد و ولد، آسیب شناسی خانواده سالم و پایدار و نقش و جایگاه زن در سبک زندگی دینی از جمله عناوین و موضوعات این نشست است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی اذعان داشت: دانشجویان و طلاب علاقه‌مند به شرکت در این همایش باید مقالات و پروژه‌های تحقیقی خود را تا تاریخ سی‌ام بهمن ماه امسال به دبیرخانه همایش واقع در مدیریت امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان (خیابان بهشتی ـ بهشتی7) ارسال کنند.

عرب از برگزاری کارگاه‌ها و کارگروه‌های مرتبط با موضوع‌های همایش و با حضور اساتید کشوری و استانی در روزهای قبل از برگزاری همایش خبر داد و گفت: کمیته امداد استان سال گذشته هم در «همایش سبک زندگی اسلامی» میزبان دانشجویان، محققان و پژوهشگران بوده است.

لازم به ذکر است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تلفن 2232409-0561 با دبیرخانه همایش در ارتباط باشند./ش

انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.