سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای رهبر اکثریت مجلس آمریکا:

ایران احتمالا جدی‌ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا و نزدیکترین متحد آمریکا باقی خواهد ماند(!)

اریک کانتر، رهبر اکثریت مجلس آمریکا اعلام کرد که به دنبال تصویب قطعنامه‌ای با حمایت کامل هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات درباره توافق‌نامه نهایی هسته‌ای است که در صورت شکست دیپلماسی در قبال ایران اجرایی خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار، طبق این قطع‌نامه درصورتی که ایران متعهد به تعهدات خود نباشد تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد و به عنوان بخشی از توافق‌نامه هسته‌ای به ایران اجازه غنی‌سازی داده نخواهد شد.

دولت اوباما همچنان تاکید می‌کند که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند مذاکرات را از مسیر خود خارج سازد. دولت اوباما معتقد است که ایران بر روی درخواست خود برای مقادیری از غنی‌سازی مصمم است. کانتر امیدوار بود که قطع‌نامه‌ای مشابه را پیش از مرخصی پایان سال به کنگره ارائه دهد اما برنامه‌هایش پس از آن به تاخیر افتاد که ویپ استنی هویر، نماینده دموکرات درپی توافق موقت دولت آمریکا در ماه نوامبر خواستار توقف در تصویب این قطع‌نامه شد. وی در یادداشتی پیرامون برنامه‌ خود در ماه ژانویه قول داد که برای تصویب این قطع‌نامه مجددا تلاش کند.

کانتر مدعی شد: "ایران احتمالا جدی‌ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا و نزدیکترین متحدان آمریکا باقی خواهد ماند. تلاش جدی این کشور برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم و ناآرامی باید متوقف شود."

وی در ادامه گفت: "امیدوارم که هردو حزب کنگره نگرانی‌های ما درباره تهاجم ایران را ابراز کرده و موضع ما را درباره حل و فصل جامع مساله هسته‌ای ایران نشان دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیدرضا
۱۵:۰۴ ۱۴ دی ۱۳۹۲
سلام. امریکا چه کاره است که برای ما تکلیف معلوم کند؟ مگر ما ازاو کسب تکلیف کردیم؟ درمورد صلح و امنیت جهانی معلوم است که باید با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند و این اقتدار وموقعیت جهانی ما را نشان می دهد. نیازی نیست ایران متحد امریکا باشد بلکه این ملتهاهستند که بدنبال عدالت خواهی و ظلم ستیزی هستند و جمهوری اسلامی بعنوان ام القرای اسلامی و عدالت خواهی، جای خودرا درمنطقه و جهان بازکرده است. امریکا فقط به منافع خودش فکرمی کند و می داند هرگونه برخوردبا جمهوری اسلامی ایران موجب به خطرافتادن منافع امریکا وغرب درتمام جهان است.