سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور عضوی از شورای شهر در شورای ساماندهی انتقال پایتخت ضروری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت:در طرح انتقال پایتخت سیاسی اداری که در قالب کارگروه ساماندهی پایتخت مدنظر است تصمیم با مجلس شورای اسلامی است.

 رضا تقی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: اجرایی شدن و موفقیت طرح انتقال پایتخت بستگی بسیار زیادی به طرحی دارد که ارائه می‌شود در طرح انتقال پایتخت سیاسی اداری که در قالب کارگروه ساماندهی پایتخت مدنظر است تصمیم با مجلس شورای اسلامی است؛اما حضور عضوی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این شورا ضروری است.

وی افزود:اگر بخواهیم این طرح را تنها با چند بخشنامه عملی کنیم به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست چراکه یک پایتخت علاوه بر توسعه، آبادانی دسترسی‌های آسان به زیر ساخت و توسعه راه‌های ارتباطی و امنیت نیاز دارد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به ضرورت حضور عضوی ازشورای شهر تهران در شورای ساماندهی انتقال پایتخت اظهار داشت: در طرح انتقال پایتخت سیاسی اداری که در قالب کارگروه ساماندهی پایتخت مدنظر است تصمیم با مجلس شورای اسلامی است. اما از نگاه بنده حضور عضویاز اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در این شورا ضرورت دارد.
 
وی ادامه داد: اعضای شورای شهر مسائل ومشکلاتی که به دلیل پایتخت بودن بر تهران تحمیل شده احاطه دارند و می‌توانند تجربیات خود را به مجلس و این شورا انتقال دهند.
 
تقی‌پور خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت ملزم به فراهم کردن تمام ارتباطات و امکانات است و موفقیت این طرح نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: پایتخت ، مجلس ، انتقال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.