سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتباط با معاملات قولنامه‌ای؛

40 درصد از پرونده‌های محاکم حقوقی مربوط به معاملات قولنامه‌ای است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمار 40 درصدی پرونده‌های محاکم حقوقی در ارتباط با معاملات قولنامه‌ای املاک خبر داد.

احمد تویسرکانی  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اعلام این خبر افزود: در کلیه نقل و انتقالات املاک تنها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرجع قانونی است و تمامی نقل و انتقالات و واگذاری نیز می‌بایست تنها توسط مالک انجام شود.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: نقل و انتقالات عادی و یا قولنامه‌ای که به صورت غیر رسمی انجام می‌شوند اغلب احتمال ایجاد اغتشاش و تضیع حقوق اشخاص را در پی دارد و زمانی که معامله‌ای به صورت قولنامه‌ای و غیر رسمی انجام می‌شود و در صورت عدم اجرای تعهد از سوی طرف معامله برای الزام آن به رعایت قوانین نیاز به یک رسیدگی طولانی مدت است در حالی که زمانی که معامله‌ای به صورت رسمی انجام شود حتی در صورت عدم اجرای تعهد از سوی طرف معامله، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند براساس سازوکارهای قانونی این مفاد را اجرا کند.
 
وی در ادامه با اشاره به آمار بالای پرونده‌های محاکم قضایی در ارتباط با معاملات قولنامه‌ای بیان داشت: 40 درصد از پرونده‌های محاکم قضایی قولنامه‌ای املاک است که آمار بسیار چشمگیری است.
 
تویسرکانی خاطرنشان کرد: درخواست ما از شهروندان ثبت رسمی تمامی نقل و انتقالات است و در معاملات عادی و یا قولنامه‌ای نیز می‌بایست به سرعت تبدیل به اسناد رسمی شوند چراکه معمولا در این معاملات با گذشت زمان با توجه به نوسانات اقتصادی اختلافات قضای را به دنبال خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مالک ، پرونده ، محاکم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.