سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/ اعلام آمادگی 15 تیم از سراسر کشور:

برای حضور در مسابقات ملی بتن با مقاومت بالا

این مسابقه در سطح ملی برگزار می شود و دانشجویان سراسر کشور و همچنین بخشهای تخصصی که در بخش بتن متمرکز هستند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیر گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد و دبیر مسابقات ملی بتن با مقاومت بالا از برگزاری این مسابقه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برای پنجمین بار خبر داد.
محمود نیکخواه گفت: این مسابقه با هدف آشنایی شرکت کنندگان با طرح مخلوط بتن برگزار می شود.وی با بیان اینکه یکی از مشکلات صنعت ساختمان ،عدم مهارت کامل فارغ التحصیلان در ساخت بتن است ،اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با برگزاری اینمسابقه ،مهارت بتن سازی را در دانشجویان و بخشهای تخصصی که در ساخت بتن فعالیت دارند،افزایش دهیم.
مدیر گروه مهندسی عمران کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ادامه داد: این مسابقات در واقع به صورت کارگاهی است که در دو فاز اجرایی می شود.در مرحله اول مصالحی نظیر: شن ریز،شن درشت، ماسه و سیمان را در اختیار شرکت کنندگان قرار داده و شرکت کنندگان نیز بر اساس این مصالح ،بهترین نسبتی که باعث ایجاد بتن با مقاومت بالا می شود را به دست می آورند و بتن را می سازند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در مرحله دوم که روز مسابقه است شرکت کنندگان نسبت به دست آورده مصالح را پیاده کرده و بتن را می سازند.
نیکخواه با بیان اینکه محور اصلی این مسابقه، ساخت بتن ملی با مقاومت بالا است خاطر نشان کرد: بتنی که در پروژه های عمرانی استفاده می شود شبیه همین بتن مسابقات است.
دبیر پنجمین مسابقه ملی بتن با مقاومت بالا همچنین گفت: این مسابقه در سطح ملی برگزار می شود و دانشجویان داشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور و همچنین بخشهای تخصصی که در بخش بتن متمرکز هستند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
وی افزود: تا کنون 15 تیم برای حضور در این مسابقه ثبت نام کردند و ثبت نام تا پانزدهم بهمن ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان مهلت ثبت نام بیش از 30 تیم برای حضور در این مسابقات ثبت نام کنند.
نیکخواه افزود: این مسابقه با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور،انجمن بتن ایران،نظام مهندسی،آزمایشگاه مکانیک خاک استان سمنان و... برگزار می شود./س
برچسب ها: مسابقات ، بتن ، دانشجویی ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.