سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

نشانه اصلی ایمان دوستی با دوستان خدا است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: نشانه اصلی ایمان دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام محمد فخری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خطبه اول، اظهار داشت: خداوند متعال انسان‌ها را برای اجتماع خلق کرده یعنی زندگی انسان به صورت اجتماعی انجام می‌یابد.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه زندگی انسان به طور خلاصه اجتماعی است، ابراز داشت: در جامعه بشری که شاهد آن هستیم انسان‌ها نسبت به هم احساس نیاز می‌کنند و انسان‌ها باید حقوق همدیگر را در جامعه رعایت کنند.

فخری ادامه داد: در جامعه اسلامی باید غیبت، سوء ظن و گناه نباشد زیرا همه این عوامل موجب اختلاف در جامعه می‌شود.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در جمع یاران فرمود کدام دستگیره ایمان محکم‌تر است برخی از یاران به نماز، برخی به روزه، زکات، جهاد در راه خدا و ... اشاره کردند و پیامبر فرمود همه موارد فضیلت و نشانه ایمان بوده ولی نشانه اصلی ایمان دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است.

فخری در خطبه دوم ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، عنوان کرد: ماه ربیع‌الاول مصادف با ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) است.

امام جمعه موقت ارومیه افزود: پیامبر برای هدایت بشر آمده و به وسیله آیات قرآن مردم را هدایت می‌کند به طوری‌که احکام قرآن برای سعادت بشر بوده و کلام الهی کلام نور است.

فخری با اشاره به نقش پیامبر برای اسلام و جامعه به خصوص در دوران جاهلیت، تصریح کرد: پیامبر برای اصلاح جامعه تلاش کرد و در مکتب اسلام راه پیامبران برای جامعه بشری دارای نقش سعادت و خوشبختی بوده و اسلام مکتب متعالی است.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) فرمود خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند و برای این موضوع باید علم ما را بیاموزد به طوری که اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند با درک کامل تبعیت می‌کنند.

فخری افزود: در طول تاریخ اسلام آنان که تلاش کردند اسلام، احکام، شریعت و اهل بیت اسلام و پیامبر اکرم (ص) را از بین ببرند موفق نشدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 17 دی ماه که مصادف با سالروز توطئه کشف حجاب بوده، تصریح کرد: سال 1314 رژیم پهلوی تلاش کرد مسئله کشف حجاب را که طرح دشمنان اسلام بود اجرا کند.

فخری ادامه داد: مردم ایران به خصوص زنان مومن برای حفظ حجاب در مقابل این توطئه شوم ایستادگی کردند ولی رژیم پهلوی بی‌اعتنایی کرد و این مسئله ادامه دارد./س

برچسب ها: ایمان ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.