سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست دولت آمريکا برای تجديد نظر در حکم غيرقانوني بودن کنترل تلفن‌هاي شهروندان

وزارت دادگستري آمريکا روز جمعه خواستار تجديد نظر در حکم دادگاه فدرال شد که در آن اقدام ‌آژانس امنيت ملي آمريکا به جمع آوري مکالمات تلفني ضبط شده شهروندان آمريکايي‌ها، به احتمال زياد غيرقانوني اعلام شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، ريچارد ليون قاضي دادگاه فدرال در حکمي که در ماه دسامبر صادر کرد از برنامه جمع آوري اطلاعات براي مبارزه با تروريسم که آژانس امنيت ملي آمريکا اجرا مي‌کند انتقاد کرد و اين برنامه را ظالمانه‌ترين مداخله در زندگي شهروندان توصيف کرد. 

دولت آمريکا از دادگاه تجديد نظر فدرال در منطقه واشنگتن خواست در حکم قاضي ليون تجديد نظر کند. يک قاضي فدرال ديگر نيز در منهتن ماه گذشته حکمي درباره جمع آوري اطلاعات تلفن همراه شهروندان صادر و آن را قانوني و ضدحمله‌اي عليه تروريسم توصيف کرد که حق زندگي خصوصي شهروندان را نقض نمي‌کند. صدور دو حکم مغاير، احتمال مداخله دادگاه عالي آمريکا را براي حل مشکل مربوط به برنامه جمع آوري اطلاعات که ادوارد اسنودن پيمانکار سابق آژانس امنيت ملي آمريکا برملا کرد، افزايش داده است.
 
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از برنامه کنترل که دولت آمريکا در قالب آن هر روز ميليون‌ها مکالمه تلفني را ضبط مي‌کند دفاع کرد ولي براي بررسي اعمال محدوديت‌هايي بر اين برنامه اعلام آمادگي کرد. پيش بيني مي‌شود اوباما اين ماه پيشنهادهايي در اين رابطه ارائه کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.