سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/معاون اوقاف و امور خیریه ی استان قم تاکید کرد؛

وقف را باید به جهات کاربرد ویژه اش همراوه ترویج کرد

باید وقف را به عنوان یکی از تاکیدات دینی مهم اسلام همواره ترویج و تبلیغ کرد زیرا جایی وجود ندارد که وقف در آنجا کاربرد نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت الاسلام علی عزیزی به مناسبت هفته وقف در گفت وگویی افزود: سازمان اوقاف در حال حاضر مشغول شناسایی و ترویج نیت های جدید متناسب با نیازهای جامعه است که از آن جمله می توان به اهدای جوایزی به دانشمندان در علوم مختلف از جمله دانش هسته ای اشاره کرد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) درخصوص وظیفه رسانه درجهت تبلیغ معارف دینی افزود: رسانه ها باید از باب وظیفه دینی ، اخلاقی و فرهنگی وارد عرصه وقف و اطلاع رسانی دراین زمینه شوند.

عزیزی با بیان اینکه نگاهی به موقوفات و نیت های مختلف نشان می دهد که هر کاری از محل درآمد آنها می توان انجام داد عنوان داشت: به عنوان مثال حتی می توان نیتی داشته ایم که از محل درآمد فروش یک درخت میوه، از بیمارانی که کسی ندارند عیادت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اعزام مربیان قرآنی و دیگر معلمان به مناطق محروم و اهدای جوایزی به دانش آموزان و دانشجویان از محل درآمد موقوفات از جمله کارکردهای وقف است.

وی با بیان اینکه ابتدا قرار بود تنها سه جزء قرآن در قم از محل درآمد موقوفات آموزش داده و حفظ شود گفت: با این حال در قم این کار تا جزء 23پیش رفته و این امر نشان دهنده اهمیت و استقبال از قرآن است.
عزیزی با اشاره به کاربردهای وقف در دیگر کشورها گفت: دانشگاهی مانند هاروارد از محل درآمد موقوفات اداره می شود و این در حالی است که آنها بیشتر به جنبه مادی کار توجه دارند.

وی با تجلیل از واقفان روحانی و کسانی که موقوفاتی در زمینه حوزه ها و مدارس علمیه داشته اند، گفت: آموزش معارف دینی و مبارزه با شبهات تا حد زیادی از برکات وقف و موقوفات حوزوی هستند.

وی کتاب و کتابخوانی، علم و پژوهش، درمان بیماران صعب العلاج و حوزه های علمیه را از جمله نیازهای اساسی جامعه دانست و افزود: اگر تبلیغ مناسبی در این زمینه صورت بگیرد، موقوفاتی با اینگونه نیت ها خواهیم داشت./ش
برچسب ها: قم ، سنت ، حسنه ، وقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.