سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانم های باردار در"هوای آلوده" این خوراکی‌ها را بخورند

"رژیم غذایی" مناسب می‌تواند از اثرات زیان آور "آلودگی هوا" که بر روی جنین اثر می‌ گذارد را کاهش دهد.

دکتر میترا زراتی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با توجه به افزایش" آلودگی هوا" خانم‌های باردار و شیرده که در گروه‌های حساس قرار دارند باید بیش‌تر به رژیم غذایی خود اهمیت دهند.

وی ادامه داد: افزایش "آلودگی هوا" موجب تولید سموم در بدن می‌شود واین سم متاسفانه از جفت و شیر مادر عبور کرده و به جنین ونوزاد می رسند وخطراتی را به دنبال دارند.مصرف مواد غذایی مناسب می‌تواند تا حدودی این خطرات را کم کند.

وی تشریح کرد: زنان شیرده و باردار باید حتما روزانه در رژیم غذاییشان منابع ویتامین C را قراردهند و روزانه یک عدد پرتقال یا 2 عدد نارنگی را مصرف کنند.همچنین این گروه های حساس به همراه مصرف سالاد، فلفل دلمه‌ای تازه را قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: مصرف منابع ویتامین E برای گروه بسیار مفید است که ازمنابع این ویتامین می توان به جوانه‌های جو، گندم، شبدر، عدس، ماش نام برد که می‌توانند به عنوان سالاد یا همراه ماست مصرف کنند.همچنین ویتامین E درگروه و روغن زیتون و انواع دیگر روغن‌های گیاهی هم وجود دارد.

زراتی عنوان کرد: مصرف روزانه منابع بتاکاروتن که در هویج و خرمالو وجود دارد باعث کاهش مواد آلوده می‌شود.

وی توصیه کرد: خانم‌های باردار و شیرده در زمان "آلودگی هوا" از روغن‌های جامد وغذاهای آماده جداً خودداری کنند چون مصرف این مواد تولید مواد سمی را دربدن افزایش می‌دهد.

همچنین خانم‌های باردار و شیرده روزانه 3 واحد لبنیات مصرف کنند و 4 تا 5 لیوان آب بنوشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلوده ، هوا ، خوراکی ، غذا ، زیان ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.