سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهر سازی:

اراضی جنوبی"پارک جمشیدیه" جزو باغ های حفاظت شده است

دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي قرار داشتن اراضي جنوبي پارک جمشيديه در پهنه باغ‌‌هاي حفاظت شده را از علل لغو کاربري مسکوني اين اراضي در اين شورا دانست.

پيروز حناچي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: نداشتن توجيهات فني و کارشناسي و قرار نداشتن اين طرح در پهنه ضوابط بلندمرتبه‌سازي را از ديگر علل لغو کاربري اين اراضي برشمرد.

وي اين مصوبه شوراي عالي معماري و شهرسازي را دومين مصوبه از اين سنخ دانست و افزود: در طرح تفصيلي تهران، پهنه‌هايي به عنوان پهنه‌هاي بلندمرتبه‌سازي تعيين و مقرر شده است که شهرداري تهران ضوابط بلندمرتبه‌سازي را تهيه و در کميسيون ماده 5 شوراي عالي شهرسازي تصويب کند که متأسفانه هنوز اين کار انجام نشده است.

حناچي گفت: براي اجراي اين طرح، تعداد زيادي درخت قطع شده و متاسفانه از زمان مشخص شدن جلوگيري از آن، سرعت تخريب افزوده شده به نحوي که گودبرداري و قطع درخت ها را به سه نوبت افزايش داده‌اند که اصلا قابل توجيه نيست.

معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: متاسفانه مؤسسات اعتباري، بانک ها و دستگاه هايي که پول زيادي در اختيارشان است در اين زمينه نقش دارند که نمونه ديگري از آن، باغ درياني در محله دريان نو است.

وي گفت: با اين اقدامات ممکن است به شهرداري تهران يا شهرداري کلانشهرها کمک هايي شود اما آنچه از بين مي رود حقوق شهروندان است، آن هم در شرايطي که آلودگي، تهران را تهديد مي کند و حتي از يک درخت نيز بايد حفاظت شود.

حناچي درباره علت صدور مجوز کاربري مسکوني براي اراضي جنوبي پارک جمشيديه نيز گفت: کميسيون ماده 5 ، موضوع قانون شوراي عالي شهرسازي اجازه دخالت هاي موضعي يا موضوعي را در بخش هايي از پايتخت با هدف ايجاد انعطاف در طرح هاي قبلي داده است.

وي شکل اين کميسيون را در تهران متفاوت با شهرهاي ديگر دانست و افزود: دبيرخانه اين کميسيون در شهرداري تهران قرار دارد و معاونان وزرا و شهردار، اعضاي آن هستند.

حناچي گفت: مصوباتي از سنخ صدور مجوز کاربري در اراضي جنوبي پارک جمشيديه متاسفانه با 4 امضا از 7 امضا تصويب شده است که توجيه فني و کافي براي اعطاي مجوز وجود ندارد و به همين علت شوراي عالي شهرسازي وارد موضوع شد.

مصوبه لغو کاربري مسکوني اراضي جنوبي پارک جمشيديه در هفتمين جلسه شوراي عالي معماري و شهرسازي در دولت يازدهم به تصويب رسيد.

برچسب ها: پارک ، جمشیدیه ، باغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.