سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران:

با حمایت سازمان‌های بیمه‌گر "دارو "هزینه زیادی برای بیماران ندارد

عمده داروهای ضروری هنوز هم با حمایت سازمان‌های بیمه‌گر ارائه می‌شود لذا تحصیل هزینه چندانی برای بیماران در پی ندارد.

دکتر شهاب الدین‌ جنیدی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قیمت تمام شده هر کالا و خدمت باید طبق شاخص‌های تعیین قیمت در نظر گرفته شود لذا با افزایش قیمت در مواد اولیه و خدمات و سایر هزینه‌های سر بار در صنایع داروسازی طبیعی است که دارو نیز همانند سایر کالا‌ها افزایش قیمت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته منابع رسمی هم اکنون میزان تورم بالای 20 درصد است افزود: "دارو" به دلیل حساس بودن و تخصصی بودن افزایش قیمت را هماهنگ با تورم طی خواهد نمود، مگر آنکه حمایت‌های مستقیم از سوی مسئولان با سازمان‌های ذیربط در این زمینه انجام شود.

جنیدی با بیان اینکه قبل از هدفمندی یارانه‌ها دولت سود بیشتر را بابت ارزان نگه داشتن برخی ارزاق، خدمات و سوخت لحاظ می‌کرد خاطر نشان کرد: در صورتی که مجددا این مبلغ از سوی دولت اختصاص یابد می‌توان قیمت "دارو "را کنترل نمود.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن دارو سازان ایران: علیرغم افزایش قیمت دارو طی یکسال گذشته و با در نظر گرفتن شاخص‌های تورم عمده دارو‌های ضروری بیماران با حمایت سازمان‌های بیمه‌گر آنها ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: هم اکنون عمده بیماران سرپایی که درصد بالایی مراجعان به مراکز پزشکی و داروخانه‌ها را تشکیل می‌دهند از حمایت "سازمان‌های بیمه گر" برخوردارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.