سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

زيارت، تجديد عهد و پيوند قرب الهي است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زیارت با معرفت، مي‌تواند تجديد عهد و پيوند قرب الهی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، استاد صفاري در ويژه برنامه «روضه خورشيد» راديو معارف كه به صورت زنده از رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي برگزار شد، عنوان كرد: نخستين نکته مطرح شده در زیارت، رویکرد عبادی آن است و تجديد پيمان با ولايت اهل بيت(ع)، مهم ترين وظيفه زائر با معرفت است.

وي بيان داشت: تجديد بيعت با ولايت اهل بيت(ع)، ترقي در درجات تقرب به سوي خداوند متعال و پر ثمرتر از گرفتن شفا و هر حاجت ديگر است. تجديد عهد، اگر صادقانه باشد و بر آن وفا شود رضايت امام(ع) و پروردگار را در پي خواهد داشت.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روایات مختلف و متعدد نشان می‌دهد زیارت هرگاه از روی معرفت باشد، زائر را به اهداف عالی می‌رساند.

وي عنوان كرد: عمق زیارت باید تا جایی توسعه یابد که وقتی به زیارت می‌رویم اندیشه، خصلت‌های وجودی، رأفت، رضا بودن و ... امام(ع) هم زیارت شود.

صفاري با بیان اینکه زیارت در مشهد قداستی همچون قداست زیارت خانه خدا و اولیای الهی دارد، ‌افزود: زائر در زیارت خود بايد مدنظر قرار دهد که می‌خواهد با حقایقی که دارای مرتبه وجودی والاتر هستند دیدار کند و از آن‌ها تاثیرات سازنده بگیرد.

وی تاکید کرد: در بحث زیارت این‌گونه نیست که مردم مفهوم زیارت را نشناسند بلکه شناخت وجود دارد، اما باید دامنه نگاه توسعه یابد تا بتوانیم به عمق زیارت دست یابیم.


برچسب ها: پیوند ، قرب ، الهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.