سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت کار لیبی اعلام کرد

بسته شدن "بنادر نفتی" ضربه سنگینی به "اقتصاد لیبی" می زند

وزارت نفت لیبی اعلام کرد اقدامات نیروهای شبه نظامی که مانع فعالیت عادی صنعت نفت این کشور می شوند موجب کاهش تولید نفت این کشورشده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارارن به نقل از ایتارتاس، وزارت کار لیبی اعلام کرد بسته شدن بنادر نفتی، موجب تضعیف توان لیبی برای پرداخت دستمزدها و هراس سرمایه گذاران خارجی می شود.

این وزارتخانه اعلام کرد بسته شدن این بنادر ضربه سنگینی به اقتصاد لیبی می زند به دلیل اینکه صنعت نفت لیبی حدود 96 درصد درآمدهای بودجه ای را تامین می کند.

نیروهای مسلح شبه نظامی قبایل شرق لیبی کنترل اغلب تاسیسات نفتی مهم این کشور از جمله بنادر "السدره" ، "راس لانوف" و "زیتونه" را به دست گرفته اند.

آنها خواهان افزایش حقوق سیاسی منطقه شرقی "سرینیسا" و برخورداری از سهم بیشتر منافع حاصل از فروش نفت هستند.

وزارت نفت لیبی اعلام کرد اقدامات نیروهای شبه نظامی که مانع فعالیت عادی صنعت نفت این کشور می شوند موجب شده است تولید نفت در چند ماه گذشته از یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز به 250 هزار بشکه در روز برسد.

"علی زیدان" نخست وزیر لیبی پیشتر اعلام کرده بود این قبیل اقدامات موجب بحران اقتصادی شده به طوری که درآمدهای بودجه ای حاصل از صادرات انرژی بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

لیبی که عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) است پیش از جنگ داخلی سال 2011 میلادی ، روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام تولید می کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیبی ، بنادر ، نفتی ، کاهش ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.