سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛ رییس مرکز تخصصی نماز :

حضور امام رضا ع در ایران ؛ عامل تشیع در ایران است

کفیل تاکید کرد: اگر ولایت‌عهدی و حضور امام رضا(ع) در ایران محقق نمی‌شد، امروز خبری از تشیع و ولایت نبود بنابراین اگر امروز «اشهد ان علی ولی‌ الله» می‌گوییم و حتی شهادت به رسالت رسول الله(ص) می‌دهیم مدیون امام رضا(ع) هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام صادق کفیل گفت: زمان امام رضا(ع) حفظ دین با قبول ولایت‌عهدی و هجرت به ایران بود یعنی امام سکان شیعه را رهبری کردند و شیعه، ولایت، اسلام و دین را حفظ کردند.

رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه قبول ولایت‌عهدی سنگین‌ترین حرکت علیه امام رضا(ع) بود، گفت: پیشوای هشتم شیعیان زخم‌زبان زیاد شنیدند و جدایی از شهر مدینه برای امام سنگین بود ولی امام این گام را برداشتند تا دین بماند.

کفیل عنوان داشت: شیعه در همه عالم ولایت‌مداری خود را مدیون امام رضا(ع) می‌داند زیرا این امام بزرگوار با حرکات خود دین اسلام را حفظ کردند و در مدت زمان سه سال که در ایران بودند، با تمام وجود بر این مبنا حرکت کردند.

وی با اشاره به شرایط دوران پیشوای هشتم شیعیان گفت: شبهات فراوانی در دوران این امام بزرگوار رواج پیدا کرد و نهضت ترجمه شکل گرفته بود و کتاب‌های فراوانی ترجمه شده بود که امام با تمام وجود با شبهات موجود مبارزه کردند.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: مامون به عنوان خلیفه زیرک و عالم با تمام وجود سعی می‌کرد امام را تخریب کند ولی توان، زیرکی، تسلط و قدرت امام آنها را در شگردهایشان مغلوب کرد.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه امام رضا(ع) در مدینه محبوبیت پیدا کرده بود مامون از ایشان دعوت کرد تا به ایران بیایند و حتی اگر پیشنهاد ولایت‌عهدی را به این امام بزرگوار داده به خاطر تخریب امام بود و این سنگین‌ترین ضربه‌ای بود که مامون می‌توانست به امام بزند ولی امام از این شگرد در زمینه دفاع از دین استفاده کرد.

کفیل ادامه داد: مامون هر کاری برای زمین‌گیر کردن امام رضا(ع) انجام داد و محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی برای امام ایجاد کرد تا در نهایت به دلیل عدم موفقیت نقشه شهادت ایشان را اجرا کرد و در حقیقت می‌توان بیان کرد شهادت امام نتیجه ناکامی مامون در همه سیاست‌ها و برنامه‌ها بود.

وی با اشاره به حدیث سلسلة الذهب گفت: این حدیث تبیین‌‌کننده مقام ولایت است بنابراین انسانی که تولی به ولایت نداشته باشد، به هدف خلقت نمی‌رسد./س
برچسب ها: قم ، رضا ع ، نماز ، تشیع ، امام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.