سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکایدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پیشرفت 85درصدی حفاری در "میدان نفتی آزادگان جنوبی"

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران از پیشرفت 85درصدی میدان نفتی آزادگان جنوبی خبر داد و گفت: متراژ حفاري ها حدود 6 هزار و 700 متر با دکل 32 بوده که ظرف 20 روز آينده به اتمام مي رسد.

حمیدرضا تاکایدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص فاز14 پارس جنوبی اظهار داشت: در این فاز تعهدشرکت ملی حفاری ایران در این فاز 22 حلقه چاه  بوده هم اکنون پیشرفت کلی پروژه 38 درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک دکل حفاری آبان 5 را بعد از اتمام فاز 17و18 در آنجا مستقر خواهیم کرد متراژ حفاری 31 هزار و 881 متر است امیدواریم  که با اتمام فاز 17و18 کمبودی که در فاز 14 داریم را جبران کنیم.

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران به پروژه‌های کلید در دست اشاره کرد و افزود: در فاز یک 4 حلقه چاه قرار است حفاری شود این پروژه  در انتهای سال 91 واگذار شد و با همکاری کارفرما در 15 فروردین سال 92 حفاری شروع شده و هم اکنون 71.23 درصد پیشرفت واقعی در مقابل 80درصد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10هزار و 44 متر حفاری شده و دو حلقه چاه به مرحله انجام کار رسیده است و حفاری دو حلقه چاه دیگر باقی مانده که امیدواریم تا دو ماه آینده به اتمام برسانیم. 

تاکايدي در ادامه در خصوص پروژه آزادگان جنوبي اظهار داشت: اين پروژه کليد در دست با دو دکل حفاري فتح 89 است که در اين طرح حفاري سه حلقه چاه در حال انجام بوده که حفاري يکي از چاه ها تمام شده و حلقه دوم دکل 32 در دست اجراست به طوري که اين پروژه 85درصد پيشرفت واقعي در مقابل 94 درصد را داراست.

وي تاکيد کرد: متراژ حفاري ها حدود 6 هزار و 700 متر با دکل 32 بوده که ظرف 20 روز آينده به اتمام مي رسد هم اکنون دکل 89 فتح در آنجا مستقر است.

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در مورد پروژه آذر گفت: میدان نفتی آذر از سخت‌ترین میادین نفتی دنیاست هم اکنون 7 حلقه چاه کلید دردست از سال گذشته داریم که اولین چاه پیروز یک در انجا مستقر است و حدود 2هزار و 900 متر حفاری شده است با توجه به شرایطی و نبود اطلاعات کافی در  میدان نفتی مقدار عقب افتادگی در این پروژه هست.
 
وی تصریح کرد: در مجموع در این میدان نزدیک 5هزار و 100 متر حفاری شده است.

تاکایدی در ادامه به میدان نفتی یاران اشاره کرد و افزود: میدان یاران جزء میادین مشترک است که اهمیت زیادی برای شرکت ملی نفت ایران دارد  با توجه به شرایطی که یاران شمالی و جنوبی از نظر استراتژیکی  دارد برای جلوگیری از حرکت نفت به سمت کشورهای همسایه در حال تامین کالا هستیم تا 3 ماه آینده کالاهای مورد نظر طبق قرارداد باید 11دکل در آنجا مستقر شود در سالجاری 3تا5 دکل در صورت تامین کالا 5تا6 دکل حفاری را انجام می دهیم.

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران اظهار داشت: عمق حفاری در این میدان 3هزار و 450 متر است که در حال حاضر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است با توجه به اینکه در میدان یاران اطلاعات زمین شناسی بسیار محدود بوده چاه اول را به صورت توصیفی حفاری کردیم.

وی افزود: حفاری میدان یاوران  یک ماه پیش تمام شده و هم اکنون 3 دکل یاوران را به برای حفاری 11 حلقه چاه اکتشافی به نقطه دیگر منتقل کردیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: حفاری ، نفت ، آزادگان ، چاه ، آذر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.