سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حرم مطهر رضوي، مركز توسعه ديني و مذهبي است

مدير كل اطلاع رساني و تبليغ نوين كشور گفت: حرم مطهر رضوي مركز و محور توسعه ديني، مذهبي و معنوي ايرانيان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، صادق گل‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اين مطلب عنوان كرد: حضرت امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) و محور توسعه علمي و ديني به ويژه، علوم انساني و اسلامي هستند.

وي گفت: حرم مطهر رضوي علاوه بر زيارتگاه و پناهگاه شيعيان، به يك مركز علمي، فر‌هنگي و پژوهشي نيز تبديل شده است كه نشر صدها عنوان كتاب، فعاليت‌هاي حوزه معاونت فرهنگي و تبليغي، برگزاري سلسله جلسات سخنراني ديني و مذهبي و بسياري از فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي، اين آستان مقدس را به يكي از قطب‌هاي علمي و فرهنگي كشور تبديل كرده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آستان قدس رضوي، با فعاليت‌هاي علمي، فرهنگي، مطبوعاتي، نشر كتابچه و جزوه، فعاليت‌هاي پرسش و پاسخ در فضاي مجازي و بسياري از فعاليت‌هاي ديگر ظرفيت ارزشمندي از جلوه نقش آفريني علمي و فرهنگي بين‌المللي را عرضه كرده است كه اين گونه فعاليت‌ها در گسترش معارف رضوي در حوزه امور بين‌الملل نقش به سزايي دارد.

خادمان رضوي نمونه‌اي از نقش آفريني تكريم مومنان

وي در خصوص اهميت تكريم زائران حرم امام رضا(ع) گفت: هزاران خادم مخلص امام رضا(ع) كه نماد و نمونه‌اي از نقش آفريني براي تكريم مومنان و زائران حرم مطهر رضوي هستند، به تسهيل امر زيارت، عبادت، بندگي و مساعدت به زائران مي‌پردازند و ما شاهد الگوي كارآمد خدمت فرهنگي و تكريمي در حرم مطهر هستيم.

اين محقق و پژوهش‌گر، در ادامه گفت: ساير حرم‌هاي مقدس، از اين دانشگاه معنوي، زيارتي و معرفتي الگوبرداري و همچنين نقش‌هاي بايسته و شايسته خود را به قدر لازم، شناسايي، طراحي و اجرا مي‌كنند.

وي گفت: همزمان با مناسبت‌هاي ويژه، رسانه‌هاي گوناگون صوتي و تصويري، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و ظرفيت‌هاي مختلف مجازي و اينترنتي، با بازتاب فضاي معنوي حرم مطهر رضوي به صورت زنده و توليدي دل‌هاي مسلمين و مومنين را به اين بارگاه ملكوتي گره مي زنند و به توسعه معنويت در كشور و سراسر جهان اسلام مي‌پردازند.

اين استاد حوزه و دانشگاه در خصوص نقش آستان قدس رضوي در ترويج سيره رضوي بيان داشت: مفاهيم و تبيين ارزشمند سبك زندگي اسلامي و رضوي يكي از فعاليت‌هايي است كه اين آستان مقدس به آن پرداخته و چون از فضاي مقدس و سراسر معنوي حرم مطهر رضوي بازتاب و تعريف مي‌شود در مخاطبان تاثير بسيار گسترده‌اي داشته است.

گل‌زاده اظهار داشت: آستان قدس رضوي، مقوله سيره عملي امام رضا(ع) و سبك زندگي رضوي را در قالب تحقيق و پژوهش، كتاب، كتابچه، نشريه، فضاي مجازي و رسانه‌اي(ملي و بين المللي)، گفتمان‌هاي ديني، سلسله جلسات دين- نشاط- زندگي، همايش‌هاي علمي و... با محوريت سيره و اخلاق و سبك زندگي رضوي استخراج و شناسايي و فهم بيشتر اين موضوعات را براي ارادتمندان به ثامن الحجج (ع)فراهم كرده است.

مدير كل اطلاع رساني و تبليغ نوين كشور در ادامه گفت: آستان قدس رضوي با اطلاع رساني به موقع و ظرفيت‌هاي فراوان، توانسته مخاطبان خود را به فعاليت‌ها و برنامه‌هاي هدفمند علمي، فرهنگي و تبليغي جذب و در كيفي‌سازي اوقات زائران نقش تاثيرگذاري ايفا كند.

وي گفت: ايجاد مجتمع‌هاي ميان راهي در فواصل و جاده‌هاي مختلف مشهد يكي ديگر از خدمات و اقدامات آستان قدس رضوي است كه با وجود اين مراكز ضمن فراهم سازي امكانات و خدمات بهداشتي، فرهنگي و مذهبي، دل‌هاي مومنان را براي آمادگي هر چه بيشتر زيارت با معرفت ثامن الحجج(ع) آماده مي‌كند.

اين محقق و پژوهشگر با اشاره به مجموعه‌هاي مرتبط با وقف و موقوفات در آستان قدس رضوي ابراز داشت: حرم مطهر رضوي توانسته با سامان دهي شايسته موقوفات و تلاش در راستاي توسعه روز افزون آن، امكان عمل و ايفاي نقش تمام عيار در محقق ساختن نيات واقفان و توسعه، حفظ، نگهداري، امانتداري و مصرف طبق نيت وقف‌كنندگان، رتبه اول را در جهان اسلام به خود اختصاص دهد.


برچسب ها: تبلیغ ، نوین ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.