سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ادارهٔ داروهای گیاهی و شیرخشک وزارت بهداشت خبرداد

اختصاص "یارانه" به "شیرخشک‌های خاص"

جمشیدی گفت: در جلسه‌ای که در کمیسیون تشکیل شد، ۱۰۵ هزار تومان یارانه برای هر قوطی شیر خشک خاص اختصاص یافت.

جمشیدی رئیس دارهٔ داروهای گیاهی و شیرخشک وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حدودا ۸ ماه پیش اقداماتی برای شیرخشک باید صورت می‌گرفت اما مشکلاتی در ارتباط با ارز داشتیم که کشوری بود ولی خوشبختانه یک ماه پیش کلیه نیاز‌هایمان برآورده شد و در سال ۹۳ هیچ مشکلی نخواهیم داشت. 

وی افزود: در چند ماه اخیر نیاز‌ها مشخص شده و بسیاری از اقلام را به صورت فوریتی وارد کرده‌ایم که یکسری در گمرک است و یکسری دیگر در سیستم پخش است. 

وی در مورد پیش بینی‌هایی که برای شیرخشک صورت گرفته گفت: یکسری موارد دست به دست هم داده بودند که منجر به کمبود شده بود اما ما برای رفع آن باید برآورد درستی داشته باشیم از اینکه میزان نیاز ما به شیرخشک‌های خاص شیرخشک‌های متابولیک چقدر است. 

وی تصریح کرد: طی ۶ جلسه‌ای که در یک ماه گذشته در مورد شیرخشک‌های خاص و متابولیک برگزار شد نیاز‌ها را برای ۱۳ ماه آینده از اول سال تا فروردین سال آینده دیده‌ایم و از یک ماه آینده هیچ مشکلی در توزیع نداریم و در این هفته توزیع شیرخشک به صورت خیلی زیاد انجام شده است. 

جمشیدی در بیان اینکه در توزیع شیرخشک بازار سیاه ایجاد شده گفت: در جلسه‌ای که در کمیسیون تشکیل شد قیمت نهایی شیر خشک به امضا رسید و مشخص شد برای هر قوطی شیر خشک خاص ۱۰۵ هزار تومان یارانه تعلق گیرد و ۳۵ هزار تومان آن را مردم پرداخت کنند و تا قبل از این نیز ۲۶ نوع شیر خشک در لیست یارانه قرار داشتند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.