سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

بیشتر باغ‌های فارس فاقد سیستم مقابله با سرمازدگی

برای مقابله با سرمازدگی امکاناتی مانند بخاری پولار باغی و سیستم آ‌ب‌فشان وجود دارد که متاسفانه عمده‌ باغ‌های استان این امکانات را ندارند.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مهرزاد خرد مدیرکل جهادکشاورزی فارس گفت: بیشتر باغ‌های مرکبات در شهرهای جنوبی از جمله لار، جهرم، قیر و کارزین، داراب، خفر و غیره دچار سرمازدگی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما و کاهش محسوس دما، کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی خسارت وارده به باغ‌های این شهرستان‌ها هستند و پیش بینی می‌شود که میزان خسارت زیاد باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه سرمازدگی یک پدیده‌ طبیعی و اقلیمی است، افزود: بیشترین خسارت وارد شده به باغ‌ها ناشی از سرمازدگی بوده و برداشت به موقع محصول، بهترین اقدام برای پیشگیری از این پدیده است.

وی بیان کرد: برای مقابله با سرمازدگی امکاناتی مانند بخاری پولار باغی و سیستم آ‌ب‌فشان وجود دارد که متاسفانه عمده‌ باغ‌های استان فاقد این امکانات هستند.

خرد با بیان اینکه بعد از بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی، کشاورزان و باغدارانی که بیمه هستند خسارت خود را از صندوق بیمه‌ کشاورزی دریافت می‌کنند، افزود: در صورتی که با ارائه‌ گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، سرمازدگی به عنوان یک بحران فراگیر برای تمام باغ‌های استان شناخته شود، مدیریت بحران استانداری متناسب با اعتبار خود به تمام باغداران خسارت پرداخت می‌کند/س.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: باغهای ، فارس ، سرمازدگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.