سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش زندگی مجردی در عدم پذیرش همسر

زندگی مجردی در دهه اخیر افزایش چشمگیری یافته که این امر می‌تواند در بالارفتن سن ازدواج و آسیب اجتماعی نقش مهمی ایفا نماید.

ابهری آسیب‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: زندگی مجردی در دهه‌ی اخیر سه برابر افزایش یافته که این امر می‌تواند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، پایین آمدن آمار ازدواج، انتقال تجارب منفی توسط هم‌خانه‌ای‌ها، و روابط غیر اخلاقی شود.
 
وی ادامه داد: زندگی مجردی با خانه‌های مجردی تفاوت عمده‌ای دارد و در 20 درصد موارد افراد به نیت تحصیل و کار و یا با هدف استقلال فردی آن را انتخاب کرده که معمولا با سلامت و پاکی زندگی می‌کنند.
 
ابهری با اشاره به خانه‌های مجردی افزود: خانه‌های مجردی در 80 درصد موارد برای خوش‌گذرانی و رفتارهای غیراخلاقی ایجاد می‌شود که در بسیاری از آنها فرد متاهل بوده و آن را برای خلوت ساعاتی در روز اختیار می‌کند.   
 
وی تصریح کرد: 60 درصد از خانه‌های مجردی مراکز فساد بوده و در بافت فرسوده‌ی تهران قرار دارند که تراکم جمعیت، ترکیب جغرافیایی موجب پوشش‌های ظاهری آنها شده است.
 
ابهری خاطرنشان کرد: بالا رفتن آمارهای آسیب‌های اجتماعی به ویژه سنین 25 تا 40 سالگی از عوارض زندگی مجردی است چرا که عادت به این نوع زندگی در فرد نهادینه شده و مسئولیت‌پذیری و زندگی خانوادگی را برای او دشوار می‌نماید.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: خانه ، مجردی ، آسیب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.