سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وجود 94 هزار و 935 کلنی زنبور عسل در زنجان

براساس اخرین نتایج حاصل از سرشماری سال 1392 تعداد زنبور ستانهای استان 2هزارو 351مو رد بوده که در این زنبور ستانها زنبور داران به پرورش 94 هزار و 935 کلنی زنبور عسل مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استان زنجان یکی از مناطقی است که دارای دو نوع آب و هوا می باشد یکی منطقه طارم که دارای اب و هوای گرم و معتدل است و برای زمستان گذرانی استفاده می شود و مابقی مناطق استان که جهت پرورش زنبور و تولید عسل در طول سال از آن استفاده می شود .

 


براساس اخرین نتایج حاصل از سرشماری سال 1392 تعداد زنبور ستانهای استان 2هزارو  351مو رد بوده که در این زنبور ستانها زنبور داران به پرورش 94 هزار و 935 کلنی زنبور عسل مشغول هستند.

 

میزان عسل حاصل از این تعداد کلنی 654 تن  است  که شهرستان زنجان با تولید 210 تن عسل  به عنوان  بیشترین  تولید کننده عسل این استان است .

 

شرایط آب و هوایی یکی  از عوامل بسیار موثر در میزان تولید عسل بوده ، لذا به دلیل شرایط اب و هوایی نامساعد حاکم بر استان میزان تولید عسل  سال 92 نسبت  به میزان ان در سال 91 حدود سی درصد کاهش نشان میدهد.

 

گفتنی است ؛نژاد عمده ای که در استان استفاده میشود نژاد مدا و نژادهای بومی می باشد و در سالهای اخیر نژادهای اصلاح شده مثل کارنیولا مورد استفاده قرار گرفته اند./س

 


برچسب ها: عسل ، کلنی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.