سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

آزادراه تهران - شمال باید کامل شود/ سازمان پسماند در مازندران وجود ندارد

استاندار مازندران با بیان اینکه،دولت معتقد به تسریع در تکمیل آزاد راه تهران شمال است، گفت: به همین منظور در بودجه سال 93 بالای 100 میلیارد تومان و 130 میلیون یورو پیش بینی کرده است.

فلاح جلودار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،توجه به زیرساخت ها و جاده های مواصلاتی را بسیار مهم خواند گفت:برنامه ریزی ها برای سه جاده اصلی آزاد راه تهران شمال، جاده هراز و جاده فیروزکوه صورت گرفته و در بودجه سال 93 نیز بودجه اختصاص یافته به بخش راههای اصلی چندین برابر شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در زمینه وضعیت زباله در مازندران گفت: مشکل زباله در تمامی شهرهای مازندران وجود دارد و تا کنون برنامه دقیقی برای دفع زباله تدوین نشده است.

وی اظهار داشت: جداسازی و تفکیک زباله نیز فرهنگ سازی نشده در حالیکه این کار هم به دفع بهداشتی زباله کمک می کند و هم اقتصادی است.

فلاح جلودار بیان داشت: سازمان پسماند در مازندران وجود ندارد تلاش می کنیم تا پایان سال جاری زمینه استقرار سازمان پسماند را در مازندران فراهم کنیم تا سازمانی به طور مشخص مسئول ساماندهی امور زباله در مازندران باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا و به منظور هماهنگی برای فضاسازی مناسب و جمع آوری زباله در راههای مواصلاتی هماهنگی لازم از طریق استانداران تهران و البرز صورت گرفته و تلاش می کنیم تا اقدامات مناسبی در جهت دفع بهداشتی زباله انجام گیرد.

ربیع فلاح در رابطه با گردشگری گفت : 370 کیلومتر ساحل دریا و یک میلیون و 100 هکتار جنگلهای شمال بهترین فرصت برای تبدیل مازندران به یک استان گردشگری است در این راستا جلسات کارشناسی برگزار شده تا سواحل مازندران ساماندهی شود و همه مردم از یک فضای سالم سازگار با مبانی اسلامی و اعتقادی و بهداشتی برخوردارشوند و جهت رسیدن به این هدف از بخش خصوصی نیز کمک خواهیم گرفت.

استاندار مازندران همچنین از مازندران به عنوان استان کشاورزی یاد کرد و گفت : روستاها کانون تولید هستند و از ظرفیت تولید کشاورزی برای توسعه استان باید بیشتر استفاده کرد و باید تلاش کنیم تا کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی تبدیل شود و همه همت کنند تا در کشاورزی به مکانیزاسیون روی بیاوریم .

وی به بخش صنایع در استان هم اشاره کرد و گفت : اکثر شهرکهای صنعتی مازندران با ظرفیت بالا فعالیت نمی کنند و حجم صادرات استان هنوز پائین است ما بنادر خوبی در استان داریم و 300 میلیون نفر جمعیت در اطراف ما از طریق همین بنادر با ما در ارتباطند ولی از این ظرفیت استفاده نکردیم و امیدواریم در جهتی حرکت کنیم که تولیدات ما صادرات محور باشد و سالانه حداقل 2 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم و این امر با وجود ظرفیت ها و پتانسیلهای عظیم مازندران دست یافتنی است./س

انتهای پیام ///

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.