سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید سالانه 40 هزار تن انواع میوه در شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: سالانه 40 هزار تن انواع میوه دانه دار و هسته دار در این شهرستان تولید و روزانه بازار می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، کریمی اصل، با اشاره به اینکه این میزان محصول از سه هزار و 150 هکتار باغ استصحال می شود، افزود: سطوح باغی این شهرستان شامل 992 هکتار باغات غیربارور و دو هزار و 158 هکتار باغات بارور است.

وی با بیان اینکه این شهرستان با این میزان تولید از مراکز عمده تولید محصولات باغی در استان محسوب می شود اظهار کرد: عمده محصول باغی هشترود، سیب است.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: سطح باغات سیب در این شهرستان دو هزار و 357 هکتار است که 762 هکتار آن غیربارور و یک هزار و 595 هکتار بارور است.

کریمی اصل، با اشاره به قابلیت این شهرستان در تولید محصولات باغی، خاطرنشان کرد: احداث سردخانه محصولات باغی در سطح منطقه علاوه بر ایجاد ارزش افزوده محصول تولیدی و افزایش درآمد بهره برداران موجب تحقق توسعه پایدار در عرصه کشاورزی می شود.

وی گفت: عملیات توسعه، اصلاح و جایگزینی باغات این شهرستان، با نظارت کارشناسان ناظر بخش باغی و کارشناسان این مدیریت، از سال گذشته تا کنون انجام و تمامی باغات جدید براساس اصول فنی و مهندسی احداث و تمامی آن مجهز به فناوری آبیاری تحت فشار از نوع قطره ای شده است.

مدیر جهادکشاورزی هشترود ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن این شهرستان در ارتفاع بالای یک 700 متر از سطح دریا، بر اساس توپوگرافی و حاصلخیزی خاک منطقه، میوه تولیدی در این منطقه از نظر کیفی و بازار پسندی بسیار مطلوب است.

کریمی اصل، یادآوری کرد: در سال های گذشته برای افزایش راندمان آبیاری و مصرف بهینه آب در باغات، باغداران استقبال خوبی انجام داده و هم اکنون حدود 350 هکتار از باغات هشترود به سامانه آبیاری قطره ای مجهز و تلاش برای افزایش این سطوح با جذب اعتبارات لازم، در حال انجام است/س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، میوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.