سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

تحقق 100.2 درصدي توليد نفت در شركت نفت و گاز مارون

برنامه توليد در شركت بهره‌برداري نفت و گاز مارون باوجود تحريم‌هاي تحميلي عليه صنعت نفت، طي 9 ماهه اول امسال به ميزان 100.2 درصد محقق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سيدعبدالله موسوي، مديرعامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز مارون از حفظ توان توليدي شركت خبرداد و گفت: با اقدامات و فعاليت‌هايي كه در ارتباط با چاه‌هاي موجود صورت گرفت، تلاش شد تا اين شركت توليد حدود 600 هزار بشكه در روز خود را حفظ كند.

 

وي افزود: عمليات رفع مانع آسفالتيني با تزريق حلال‌هاي مخصوص توسط دستگاه لوله مغزي سيار در برخي چاه‌هاي بنگستاني از جمله اقداماتي است كه توان توليد شركت را همچنان بالا نگه داشته است.

 

موسوي ادامه‌داد: در اين مدت فرصتي حاصل شد تا بتوانيم تعميرات اساسي برخي از مخازن نفتي در تأسيسات خود را به‌دست تواناي پرسنل سازمان انجام دهيم.

 

مديرعامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز مارون به انجام مراحل نهايي تعميرات اساسي مخزن ائتلاف‌كننده واحد بهره‌برداري شماره 4 مارون و احداث خط لوله 12 اينچ حد فاصل واحدهاي شماره 3 و 4 مارون به‌طول بيش از 13 هزار متر با هدف انتقال نفت نمكي شادگان و استفاده از ظرفيت موجود در نمك‌زدايي شماره 4 مارون اشاره‌كرد و گفت: تعميرات خط لوله 20 اينچ گاز نيز در همين مدت انجام شد تا از مشعل شدن حدود 30 ميليون فوت مكعب گاز در روز جلوگيري شود.

 

وي در پايان به برنامه تعهد توليد در ارتباط با چاه‌هاي توسعه‌اي، تعميري و ترميمي و عملكرد شركت طي 9 ماهه اول سال جاري اشاره كرد و افزود: شركت بهره‌برداري نفت و گاز مارون در بخش چاه‌هاي توسعه اي 120 درصد، در بخش چاه‌هاي تعميري 100 درصد و در بخش چاه‌هاي ترميمي 107 درصد تحقق برنامه داشته است و تاكنون توانسته برآيند مثبت 5 هزار بشكه در روز را به خود اختصاص دهد.

 

گفتني است شركت بهره‌برداري نفت و گاز مارون عهده‌دار توليد نفت و گاز از ميادين مارون، كوپال و شادگان است./س
برچسب ها: تحقق ، نفت ، مارون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.