سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بازگشت 15 میلیارد تومانی ناشی از حذف یارانه دهک‌های بالا به خزانه کشور

نماینده مردم قم در مجلس گفت: با حذف یارانه دهک‌های بالا در جامعه مبلغ 15 میلیارد تومان به خزانه کشور باز خواهد گشت و مشکلات ناشی از فقر با کارآفرینی در جامعه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی در حاشیه برگزاری طرح «مهر نبوی، کرامت حسنی» که به همت اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد در قم ضمن تقدیر از مردم غیرتمند و همیشه در صحنه این شهر اظهار کرد: مردم قم همیشه در انجام امور خیریه زبانزد خاص و عام بوده‌اند.


وی با اشاره به حماسه‌آفرینی مردم قم در کمک به محرومان و نیازمندان زیر پوشش بهزیستی استان قم در ماه مبارک رمضان ادامه داد: ما نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دنبال برطرف کردن مسائلی هستیم که مشکلات فقر و محرومیت را در جامعه کاهش دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث چالش‌برانگیز طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با تصویب و قطعی کردن طرح حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه، این بودجه را به سمت فقرا، نیازمندان، خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و مجلس برای برطرف کردن مشکلات عمده مردم در جامعه بتوانند به تعامل و همکاری مناسبی برسند که نتیجه آن برطرف کردن بخش گسترده‌ای از فقر در جامعه باشد.

امیرآبادی‌فراهانی با تبیین برخی از دلایل فقر در جامعه کنونی اظهار کرد: اعتیاد گاهی اوقات گریبان یک خانواده را می‌گیرد و منجر به نابودی کانون خانواده و ایجاد فقر می‌شود و گاهی اوقات به دلیل بر عهده نگرفتن مسئولیت و یا رها کردن خانواده از سوی مرد موجب می‌شود خانواده در تنگنا قرار بگیرد که اینگونه مسائل با دست به دست دادن به هم عامل فقر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه اشتغالزایی از جمله عوامل برطرف کردن فقر در جامعه است، گفت: اشتغال مناسب از اهمیت بسیار بالایی برای جوانان برخوردار است و بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از فارغ‌التحصیلان برای اشتغال از جمله برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: به این وسیله از تولید داخلی حمایت می‌شود و با برنامه‌ریزی اصولی فارغ‌‌التحصیلان مشکل اشتغال نخواهند داشت.

امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: در صورتی که پرداخت یارانه به آن دسته از خانواده‌هایی که احتیاجی به این پول ندارند حذف شود مبلغی معادل 15 میلیارد تومان به خزانه کشور بازگردانده خواهد شد.

وی عنوان کرد: با این بودجه می‌توانیم درمان را در کشور رایگان انجام دهیم و بخشی از آن را به تولید اختصاص دهیم و برای رونق کسب و کار، بیمه کارگران را رایگان کرده و با این شیوه نه تنها اشتغال مناسب و پایدار ایجاد می‌شود بلکه کارفرمایان و کارآفرینان نیز تشویق خواهند شد./س
برچسب ها: قم ، دهک ، خزانه ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.