سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

بهره برداری از دومین تونل بلند ترانزیتی کشور در آینده ای نزدیک

استاندار ایلام از بهره برداری از دومین تونل بلند ترانزیتی کشور تا شش ماه دیگر در این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا مروارید  با اعلام این خبر گفت: تونل قلاجه با دو هزار و 500 متر طول دومین تونل بلند ترازیتی کشور است و از لحاظ کار اجرایی، فنی و میزان حفاری در طول ماه در کشور رکورد دار است.
وی افزود: بر اساس اعلام نظر پیمانکار طرح پس از باز شدن تونل، سرعت طرح چند برابر شده و با تزریق اعتبارات شاهد بهره برداری آن در شش ماه آینده خواهیم بود.
مروارید از گشایش هدینگ تونل قلاجه در چند روز آینده خبر داد و گفت: کار اجرایی گشایش تونل قلاجه که از دو جبهه در حال انجام بود در چند روز آینده به سرانجام می رسد.
وی ادامه داد: با اتمام این مرحله پیشرفت فیزیکی تونل بیش از 80 درصد خواهد بود و عملیات کف برداری و لاینینگ بعد از آن آغاز خواهد شد.
مروارید  اعتبار این طرح را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور صورت گرفته و با توجه به پیشرفت کار اجرایی امیدواریم بخشی از مطالبات پیمانکار پرداخت شود.
استاندار ایلام ادامه داد: پس از باز شدن هدینگ تونل سرعت اجرای پروژه در مرحله ی کف برداری که عمق آن 2 متر و 40 سانتیمتر است به روزانه 40 متر خواهد رسید.
مروارید، تونل قلاجه را یکی از طرح های راهبردی حوزه راه استان خواند و تاکید کرد: این تونل با حذف بیش از 12 نقطه حادثه خیز از گردنه قلاجه و کاهش 12 کیلومتری فاصله میان استان های ایلام و کرمانشاه، کریدور جدیدی را برای حمل و نقل جاده ای در استان ایجاد خواهد کرد./س
 
 
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: بهره برداری ، تونل ، قلاجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.